Hunrath 2.

Út a fennsíkra és a raktárterületre

A teljes energiaellátás helyreállításához és egyéb tennivalókhoz is el kell jutnunk a bekerített raktárterületre, de ezt csak a fennsík felől tehetjük meg. A fennsíkon már biztos jártál, azonban csak egy része érhető el. Még utat kell nyitni arrafelé.

Korábban már céloztunk rá, hogy jó lesz az alagútakat elzáró sziklaomlásokat közelről is megszemlélni. Másrészt emlékezz vissza C.W. műhelyében az egyik kivetítő mutatta szikladarabra. Tipp  – A sziklák felületén vöröses fényfoltok mozognak.

A sziklák felülete mutatja, hogy nem egészen valódiak. Három helyen vannak ilyen sziklatorlaszok, az elsőt nehéz nem észrevenni.

Első  – A Farley házától induló vakvágányt követve és a váltónál jobbra fordulva a sín nekivezet egy beomlott alagútnak. A túloldalról is könnyen észrevehető.
Második  – A Farley házától induló vakvágányt követve és a váltónál jobbra fordulva, majd a sinkereszteződésnél balra, a vágány bevezet a sziklák közé, ahol egy elkerített rész mellett halad el. A kaput kinyitva a terület túloldalán van egy beomlás, ezeken a sziklákon is vörös fényfoltok szaladgálnak.
Harmadik  – Ezt nehéz észrevenni, mert egyelőre nem lehet a közelébe jutni. Farlay házától indulva a váltónál fordulj balra, kövesd a sínt egy alagúton át a roncstelep bezárt kapujáig. A kapu előtti váltónál jobbra fordulva kövesd a sínt a peremig és nézz jobbra le. Láthatók a beomlott alagút száját övező deszkák.

A megoldás eléggé kézenfekvő: a kék sugárral kell elpucolni a szikladarabokat. Úgyhogy vissza a bányakocsihoz. Némi váltóállítgatásra és több hely kipróbálására van szükség ahhoz, hogy az első két helyen elvégezhesd a sziklák eltakarítását. A harmadik helyen azonban a kocsit meg kellene fordítani ahhoz, hogy az eleje nézzen a sziklaperem felé. Ehhez viszont egy hurokvágányra lenne szükség. :(

Nézd meg, hová vezet az elkerített területen megnyitott alagút. Szaladj vissza és menj át rajta. Bejutottál a hulladék- és roncstelepre. Derítsd fel minden zeg-zugát. Megtalálod a várt hurokvágányt, és nyithatod a kaput is. Ezzel a fenti feladatot, az alagút megnyitását könnyen megoldhatod.

Odabent a roncstelepen megtalálhatod a leltárnaplót, de ennél fontosabb lejutni a raktártelepre a korábban már messziről látott rámpaféleségen. Remélhetőleg nem okoz nagy gondot az egy toronydaru törzséból és egy markolókanálból összeeszkábált siklókocsit megtalálni. A használatára sem nehéz rájönni.

Még több...

Az áram és a garázs

A raktártelepen a benzinkút és garázs érdekes hely, de előtte még be kell kapcsolni a terület áramellátását. Keresd meg ugyanazt a helyet, ahol a kerítés túloldalán az áramellátás vázlata látszott.

Tipp  – A légvezetékek is idevezetnek.

Megoldás

Nézz körül a banzinkút helységében és a garázsban. A garázsban nyisd ki a garázsajtót és csinálj egy fényképet a falon lógó rendszámtábla gyüjteményről. Később még szükség lesz rá.

A szobában találsz egy reklám szórólapot egy telefonszámmal valamint egy érdekes szerkezetet. Az egyik fele a kék pöttyőkkel láthatólag nem egészen földi technika, a hozzákapcsolódó ócska számológép viszont igen. Kéznél van egy használati útmutatás is.

Használati útmutatás

Egy hasonló pöttyös ábrával és egy földi szám alakú alakzattal már találkoznod kellett Farley házában. "Rajzold" be a panelbe pontosan úgy, ahogy azt a házban láttad és nyomd meg a nagy felső gombot. Ha minden rendben van, egy szám jelenik meg a számológép kijelzőjén. A szerkezet tulajdonképpen a villein négyes számrendszer és bevitele, valamint a földi tizes számrendszer közötti átváltásra szolgál, illetve tanítására.

Megoldás és még több...

Ha eddig még nem tetted volna meg, akkor ugorj be C.W.-hez és hallgasd meg a közölnivalóját.

C.W. – harmadik találkozás

Nagyon emlegeti a Fát, valahová a Fa alá kell bejutni. De egyelőre nem világos, hogyan.

Farley házában a térképre vetített első dia felhívja a figyelmet egy helyre, a fától kicsit lejjebb. Ez kb. a több irányból is látható vörös toronynak felel meg, ami a a Hunrathot kettéválasztó sziklafal tetején van, az óriási kőgömb közelében. A térkép szerint két irányból is eljuthatunk erre.

A torony és a polgármester irodája

a) A folyó feletti hídon át. Ehhez be kell csukni a propelleres forgóhidat, aminek már ismered a módját. De ha gondot okozna...  – Biilentsd le a propeller baloldalát. A már bezárt hídhoz feljutni nem nehéz, ha már sokat mászkáltál a falon keresztül.

Tipp  – A térképen a 3-as (az első térképen a kék csíkkal jelzett) "átjárót" kell használni.

Megoldás

A hídon átjutva ereszd le a vaslépcsőt, ezzel újabb rövidítést sikerült megnyitni. Továbbhaladva eljutsz a toronyhoz. A lift gombját azonban híába nyomod. balodalon van egy irányító panelféle, rajta egy telefontárcséval. Újabb biztonsági kód kellene. A próbálgatással azonban megtudhatod, hogy hány szemjegyből áll a kód.

b) Próbálkozz a sziklafal tetején a másik oldalról. Menj vissza a hídhoz, de most az ellenkező irányba indulj, keresztül egy kis alagúton, majd a végén a falon. A térképen ez a 4-es átjáró. Hosszasan haladva végül az állomás fölött egy zárt ajtó állít meg – természetesen kód kell a nyitáshoz. A gombokkal próbákozva kiderül, hogy három számjegyet kell beütni. Hol találkoztál három jegyű számmal?

Tipp  – Mi is volt a "15" feladvány megoldása?
Megoldás  – A nyitó kód 406.

Még több...

Bejutottál a polgármester hivatalába. Elsőként nyisd ki a két másik, belülről reteszelt ajtót, aztán derítsd fel a terepet. A polgármester íróasztalán egy napló és pár kacat van.

A polgármester naplója

Egy másik asztalon, ahol a falon a korábbi polgármesterek nevei függenek, az energiaelszívó (breezer) leírása található

Az elszívó


A torony liftjének itt is van egy ajtaja, de a hívógombok egyelőre itt sem működnek. Azonban a polgármester naplóját elolvasva találsz egy utalást, hol keresd az alsó kódot.

Tipp 1
Tipp 2
Tipp 3
Tipp 4

Megoldás



A falon lógó rendszámtáblákat nézegetve mindegyiken 6 karakter van, számok és betűk vegyesen. Emlékezz vissza, hogy a torony felsőbbik megállójánál hány számjegyű kód kell? Hat. Akkor mi van a betűkkel, hogy lesznek számok belőlük?

Tipp 1
Tipp 2

Megoldás

A kód birtokában menj vissza a hídon át a torony középső szintjéhez és tárcsázd be a számot, aztán hívd a liftet. Felmehetsz a torony tetejére, bár ott most most még semmi sem működik. Mindenesetre körülnézhetsz, milyen Hunrath madártávlatból. A lifttel ezután menj le legalulra, a polgármester lakosztályába, az iroda alá. Itt csak egy már ismert papírt találsz, a villein számrendszer leírásával. Viszont egy rövid oldalfolyosó végén ott van a Fát övező kerítés kapujának nyitókereke. Tekerd meg.

A Fa

Az irodából kimenve bejutsz a Fához. Az egyik oldalán van a Szívhez levezető járat nyílása, indulj el. [Ha útközben jövet vagy menet a program látszólag lefagy, semmi baj. Géptől függően 1-2 percig is eltarthat, amíg az újabb világ adatai betöltődnek. Ilyenkor a jobb felső sarokban egy kis karika forog.] A gyökereknél a tennivaló egyértelmű: nyisd meg a csapot. A Fa gyökereit elárasztja a víz, a gyökerek élni kezdenek. Remélhetőleg korábban már kinyitottad a vízcsapot a víztoronynál is – ha nem, irány C.W. műhelye.

Még több...

Ezután célszerű lesz ismét meghallgatni, mit tanácsol C.W..

C.W. – negyedik találkozás