Néhány tanács a bátraknak, akiknek nincs tériszonya
s nem félnek Uru néhány nehezen elérhető helyét felkeresni

 

Látogasd meg a szigeteidet Relto körül!

Az offline (CD verzió) esetén apró szigetekhez installálva kell lennie a To D'ni vagy a The Path of the Shell kiegészítőcsomagnak, s meg kell keresni a sziget Relto-lapot Bevinben (= Neighborhood, Szomszédság avagy Társaság). Tíz szigetet lehet felkeresni, egy egész birodalom! Az alábbi két rajz megmutatja, hogy honnan és milyen ugrásokat kell végezni. Azért ne örülj előre – az élsportban nélkülözhetetlen a sok edzés...

Jó előre próbáljuk ki és gyakoroljuk az ugrásokat, főleg a helyből ugrásokat. Rövid ugrás: előrenyíl és utána azonnal a szóköz gomb. Hosszú ugrás: balkézzel nyomjuk le a shift gombot, majd jobbkézzel az előrenyilat és azonnal a szóköz gombot. Lépés nélkül, helyből kell elugranunk, ha jól csináltuk. Az ugrások előtt mindig harmadik személy módban álljunk be pontosan oda, ahonnan ugrani akarunk, majd első személyben állítsuk be pontosan az irányt a képernyő közepére.

r: hosszú ugrás,   w: rövid ugrás,  : csak a sarkunk van a szikla legszélén,  
+w: érkezéskor azonnal egy rövid ugrás,  +step: érkezéskor azonnal lépni.

Az online Uruban (MOUL) a fenti kép csak akkor jó, ha nincs aktiválva a naptársziget. Ha van már naptárszigetünk, az alábbi ábra a mérvadó:

A déli-szigetet egy futóugrással lehet elérni a sziget peremén állva, a legszélen, csak a bokád legyen a sziklán. Innen továbbugorhatunk az óraszigetre (ha van).

 


 

Ugrás a csöppnyi sziklatoronyra Gahreesenben

A két forgó erőd közötti nagy sziklaszigetről lehet eljutni a Bahro-barlang kapujához, közben feltételes megálló a mellette levő kisebb sziklatorony, oda könnyű leugrani. A Bahro-akapu bejárója előtt van még egy aprócska kis torony, arra eljutni viszont használni kell a nikkelezett szemmértékünket, vagy kövessük az alábbi módszert. Nagyon pontosan kell elugrani egy bizonyos helyről.

A lejáró rámpa tövénél lépj hármat jobbra:


Válts első személy módba és fordulj úgy, hogy a kis sziget balszéle legyen pontosan a képernyő középvonalában:


És most futó-ugrás bátran! A lejáró tövétől kell ugrani, nem a szikla széléről:


Élvezd a panorámát!

 


 

Csőséta a láva fölött Eder Girán

Menj a harmadik fumarolához (gőzforráshoz) és állj a szikla pereméhez:


Ha lenézel, egy kis sziklatorony tetejét látod magad alatt. Hozd középre és lépj bátran előre.


A sziklatorony tetejére érkezel. Menj egy kicsit óvatosan előre a szélére.


Első személy módban állítsd a cső könyökét középre, aztán futó-ugrással előre!


Kellemes sétálást!



 


 

Séta a DRC sátor tetején a városban.

A központi téren, a DRC sátor baloldali kötelén óvatosan egyensúlyozva fel lehet mászni (az online Uru-ban (MOUL) nem működik):



A sátortető közepén egy láthatatlan lyuk van, vigyázzunk! Ha beesünk a sátorba, nehéz, de nem lehetetlen kikászálódni. A mostani online Uruban sajnos már nem lehet felmászni a sátor tetejére, csak az offline (CD) verzióban. Viszont bejuthatunk a sátorban levő lomok közé a másik oldali kötélen óvatosan felmászva, ameddig lehet, és innen féljobbra beugorva. Balra egy kisugrással pedig a térkép tetejére juthatunk.

 


 

Ercana, a szakadék túloldala

Ehhez biztosan kell használnunk az ún. magasugrást vagy kettős ugrást, amellyel az online Uruban egy bug miatt a szokásosnál magasabbra ugorhatunk, és ezzel egyes láthatatlan akadályokon át lehet jutni. Főleg sarkokban lehet próbálkozni vele, olyan helyeken, ahol a továbbjutást akadályozó két láthatatlan vagy látható fal szögben találkozik.

Álljunk egy sarokba vagy törésvonalhoz és sétáljunk a falnak ütközve, majd ugrás és azonnal egy futó-ugrás, többször egymás után. Más szóval: az előre-nyíl gombot nyomva sétálunk, majd ezt továbbra is folyamatosan nyomva leütjük a space és utána azonnal a shift és space gombokat. Két kéz kell hozzá.

Ercanán menjünk az elágazó kanyon másik ágának a végéhez, ahol egy szakadék gátolja a továbbjutást, s a függősín is megszakad:

Kissé jobbra fordulva ugráljunk fel a kanyon oldalán, amíg elérünk abba a láthatatlan szögletbe, ahonnan se feljebb, se előre nem tudunk továbbhaladni. Ekkor próbálkozzunk folyamatosan a kettős ugrással, féljobbra, kicsit a fal felé tartva, amíg át nem lendülünk a láthatatlan akadályon. Próbáljuk a jobbrafordulás szögét csökkenteni vagy növelni, ha nem sikerül.

Ha sikerült túljutni, a sziklafalon sétáljunk át a szakadék mellett, mindig kissé a sziklafal felé fordulva. Ha csúszni kezdenénk, ugorjunk egyet. Meg is állhatunk körülnézni, hol járunk éppen.


Ha túljutottunk a szakadékon, le lehet sétálni vagy ugrani a túloldalon és körülnézni. De csak óvatosan, nehogy a talaj kicsússzon a lábunk alól...

A kanyon másik oldalánál különösebb bűvészkedés nélkül felugrálhatunk elég magasra sziklafalon, és visszamehetünk a túloldalra.

 

Vissza