Ez az offline (CD) Uru leírása. Az online verzió végigjátszása itt találhatö

 

Uru: Ages Beyond Myst – tippek és végigjátszás

uru végigjátszás magyarítás kadish,kemo,gira,teledahn,gahreesen,d'ni,yeesha,bahro,atrus,uru

 

To D'ni The Path of the Shell

Ez a végigjátszás olyan formában íródott, hogy az is használhassa, aki nem akarja (azonnal) látni a megfejtéseket, így sok tanács vagy konkrétum csak akkor bukkan előuru végigjátszás magyarítás, ha a kurzort a vagy felirat fölé visszük. Másrészt, a végigjátszás nem szájbarágós stílusú olyan értelemben, hogy az összes kód stb. benne van – leírom, hogy miként lehet eljutni hozzá vagy meglátni, de a t. olvasó dolga, hogy egy darab fecnire leírja vagy lerajzolja (azért van kivétel). Harmadrészt, a játék folyamán Yeesha többször is beszél hozzánk, leveleket, naplókat találunk. Mivel sajnos kevesen értik az angol szöveget, ezért egy-két mondatban ezeket is beépítettem. Sőt, ha a sorok elején levő valamelyik jelre viszed a kurzort, a beszéd vagy levél teljes egészében megtekinthető; a rövidebb szövegek kis felnyíló ablakban, a hosszabbak egy külön ablakban.

Az Uru több ponton is kapcsolódik a korábbi Myst történetekhez és D'nihozuru végigjátszás magyarítás, ezért talán szánj rá néhány percet és olvasd el a D'ni történelme dióhéjban c. írást, főleg az Uru-val foglalkozó részt, egyébként sok minden a levegőben lógkadish,kemo,gira,teledahn,gahreesen,d'ni,yeesha,bahro,atrus.

A játékmenet nem lineáris, tehát sokféle módon végigjátszhatjuk. Ha nem akarod ezt a végigjátszást használni, csak a játékbeli beszédek és naplók kellenének magyarul, ezeket külön is megtalálod itt. Ezek legnagyobb része nem szükséges a végigjátszáshoz, azonban nagyon sokban hozzájárulnak a beleéléshez, az egész fantáziavilág hangulatához – így sokkal élvezetesebb lesz az egész játék, mintha csak gyorsan végigrohannánk egy csontszáraz leírás alapján.

(Ez a leírás az alapjátékra vonatkozik. Ha eddig nem tettük volna, akkor ne is tegyük fel a kiegészítő csomagot, még ha meg is lenne – az abban foglaltak ugyan függetlenek ettől, azonban pár dolgot feleslegesen előre meglátnánk)

(Az eredeti Uru - Ages Beyond Myst dobozán (itt-ott még talán most is kapható) rajta van, hogy folytassuk a kalandot az online Uru Live-en. A játék indulómenüje is felkínálja ezt a lehetőséget. Sajnos ez a dolog nem működik, az egykori 2004-es Uru Live rég leállt. 2007-ben más formában újra indult, 2008-ban megint leállt és most 2010-ben ismét elindult... lásd a http://mystonline.com helyen. Ez a végigjátszás részben alkalmazható az online Uru esetében, folytatás)

 

 
 A sivatag 
 

A kialudt vulkán tövében meghúzódó rejtett barlanglakást és a földfelszínről a kihalt D'nibe levezető járatot 1987-ben fedezték fel John Loftin és társai az új-mexikói sivatagban... Az első kutatók alapították a D'ni Restaurálási Bizottságot (DRC), amely 2004 elejéig működött. Jelenleg Jeff Randi a felszíni terület tulajdonosa. Ide érkezünk, a bekerített területre. Hamarosan rábukkanunk a lakókocsi előtt üldögélő Zandira, aki közli, hogy Yeesha egy üzenetet hagyott a hasadékban. Körbeszaladva a vulkánt egy roncsra és egy csontvázra akadunk (aki játszott a Rivennel, annak ismerős kell, hogy legyen!). A hasadék mellett egy mozdulatlan szélkerékre akadunk. Valószínűleg eddigre már ráakadtunk egy-két különös vászondarabra is, rajtuk egy kéz jelével. Ha hozzáérünk a vászonhoz, a kézjel egy része felvillan. Ezek az úgynevezett Yeesha-vásznak és a továbbiakban fontosak lesznek.

Ereszkedjünk le a hasadékba. Rozoga és leszakadt függőhidak fogadnak. Igyekezzünk minden bejárni. A szakadék egyik végén egy kéz jelével ellátott zárt ajtóba ütközünk. Azon az oldalon, ahol lejöttünk, több nyitott hálószoba van, az egyikben egy levéllel, a másikban egy újabb vászonnal. Találunk egy nem működő kosaras emelőszerkezetet is. A túloldalon beléphetünk egy nyitott ajtón. Itt két szerkezetet is találunk, de nem működnek, hasonlóképpen az ajtókat csukó-nyitó gombok sem. Az első feladat tehát:

A nyitott ajtajú szobában (most már bezárhatjuk) próbáljuk beindítani a két holovetítőt. Az egyiken csak néhány felvillanást láthatunk, a másik kék gombot megnyomva Yeesha jelenik meg, de néhány mondat után a kép megszakad, valamit még nyilván állítani kell.

Hallgassuk meg Yeesha kissé homályos beszédét a mélyben fekvő kihalt városról, a kihalt D'ni birodalomról. A város, a birodalom és a Korok (világok) felélesztéséhez nagy utat kell bejárnunk. Minden utazás sikeres befejezéséhez össze kell rakni annak darabjait, amiket Koronként hét-hét vászondarab jelképez. Ezt a hét Yeesha-vásznat kell itt a sivatagban is megkeresni, hogy továbbmehessünk. Valószínűleg már eddig találtunk közülük néhányat, keressük meg mindegyiket és érintsük meg őket.

Ha mind a hét vásznat megszereztük, kinyithatjuk a szakadék sarkában, a fa alatt levő ajtót és lemászhatunk egy kis barlangba, ahol megtaláljuk az övünkre erősíthető Relto Könyvet. Ezzel a különleges Könyvvel kapcsolódhatunk (teleportálhatunk) a saját kis Korunkba (világunkba), Reltora, ha megérintjük a benne levő képet. (A könyvet vagy az alsó felbukkanó menüsorból vagy az F3 gombbal vehetjük elő. Vészhelyzetben (pl. ha leesünk valahonnan) az avatarunk magától is előkapja a Könyvet.)

 
 Relto 
 

Megérkeztünk Reltora, az égben, a felhők között lebegő szigetre. Egyelőre elég kopár, egy kissé roskatag kunyhóval, előtte négy talapzattal. A kunyhóban két könyvespolcot látunk és egy ruhásszekrényt. Ez utóbbi használata már ismerős lehet. A jobboldali polcon találunk egy könyvet, talán Yeesha hagyta itt nekünk. A könyvben megtaláljuk a négy fő Kor nevét egy-egy rajzocskával, ami már sugallhat valamit. A lapok alján észrevehetjük a d'ni számokat 1-től 8-ig. Jegyezzük fel őket, mert később még szükségünk lesz rájuk. A másik könyvespolc üres - ha azonban eleve installáltuk már az Uru kiegészítő csomagját is, akkor azon is találunk egy vagy két könyvet. (A nyolcadik helyen van a Társaságok (Neighborhoods) könyve, éppen elmehetünk oda is körülnézni, sőt még a város kikötőjébe is bejuthatunk, de sok mindent nem csinálhatunk. A tizedik Könyvet (Szentély), ha az is látszik, most hagyjuk békén.)

Odakint vizsgáljuk meg az oszlopokat, a tetejükön levő rajzokkal és a Yeesha könyvében látottakkal azonosíthatjuk őket. Ha a ház lépcsőjénél állunk, akkor:

Bal innenső: Eder Gira (hal jele, zöld kézjel) Jobb innenső: Teledahn (gomba jele, narancssárga kézjel)
Bal túlsó: Gahreesen (könyv jele, kékeszöld kézjel) Jobb túlsó: Kadish Tolesa (fa jele, lila kézjel)

Valószínűleg könnyen rájövünk, hogyan is tovább. Tulajdonképpen mindegy, melyik oszloppal kísérletezünk, legjobb azonban mégis a bal túlsóval kezdeni, amely a Gahreesen nevű Korba vezet. A kinyitott oszlopban levő könyvet érintsük meg.

Mielőtt folytatnánk a küldetésünket, két technikai dolgot próbáljunk ki, ha eddig nem tettük volna:

Egyrészt, az F1 gombbal válthatjuk a nézőpontunkat: első személyben vagy harmadik személyben, magunkat látva játszhatunk. A Ctrl 1-6 gombokkal az avatar különböző mozdulatokat tesz, nem sok szükség van rá, az online sokjátékos Uruból maradt itt.

Másrészt, próbáljuk ki és gyakoroljuk a menet közbeni ugrásokat, mert később még szükségünk lesz rá, főleg a helyből ugrásokat. Rövid ugrás: előrenyíl és utána azonnal a szóköz gomb. Hosszú ugrás: balkézzel nyomjuk le a shift gombot, majd jobbkézzel az előrenyilat és azonnal a szóköz gombot. Lépés nélkül, helyből kell elugranunk, ha jól csináltuk. Az ugrások előtt mindig harmadik személy módban álljunk be pontosan oda, ahonnan ugrani akarunk, majd első személyben állítsuk be pontosan az irányt a képernyő közepére. Ezeket jó egy kicsit gyakorolni, mert bár az Uru kalandjáték, nem egy helyen kell pontos ugrásokat végrehajtanunk.

 

Kezdés –  Gahreesen –  Teledahn –  Edir Gira és Kemo –  Kadish –  Végjáték

 

Uru könyvek és beszédek
Uru szómagyarázat és kislexikon
A Myst és D'ni világ története dióhéjban
Myst Online : Uru Live röviden, rajongói Korok

Az online Uru végigjátszása

Ez a végigjátszás részben használható a Myst Online – Uru Live (MOUL)esetében is. Az öt alapkorban a rejtvények ugyanazok, Ahnonay és Ercana is nagyon hasonló, de itt már vannak részek, amik egyedül nem oldhatók meg. Az egész történet nem a sivatagban, hanem Relton kezdődik, másképp lehet a városba bejutni, a KI-t kalibrálni, stb. A MOUL részletes végigjátszása itt található.


Esetleges hibákat, megjegyzéseket szívesen fogad Norfren


All Myst, Riven, D'ni, Uru images, text, sound and music Cyan© Worlds, Inc. - All rights reserved Myst®, Riven®, D'ni® Uru®, respective Logos® Cyan Worlds, Inc.
No part may be copied or reproduced without express, written permission of Cyan Worlds, Inc.
Hungarian walkthrough and translations - Végigjátszás és fordítások © 2005-2013 Norfren 161148523E

Mozilla Firefox böngésző * használatára optimalizált, legalább 1024x768 felbontással

2013.2.20.

 
Nézz ki az ablakon. Érdekes, mi? Ez itt nem a reklám, hanem a beszédek helye * Ez itt nem a reklám, hanem a beszédek helye * Ez itt nem a reklám, hanem a beszédek helye. Próbáljuk megtolva beindítani...
hiába, mintha be lenne szorulva.
Be kell indítani az energiaellátást
biztosító szélkereket.
A másik szobában végződik a szélkerék tengelye. Az előtte levő karral oldjuk ki a féket. Ezután a felszínen megtolva beindul a szélkerék és az áramellátás. Vizsgáljuk meg a kék gomb körüli hieroglifákat.
Láttunk-e hasonlókat valahol?
Az ajtó mellett, a falon négy ugyanolyan jelet látunk, mint a gomb körül, egy kivételével. Itt az egyik jel különbözik. Addig kattogjunk rajta, amíg azonos lesz a falon látható megfelelő jellel. Hármat találhatunk a sivatagban,
négyet a hasadékban.
  1. Az érkezési helyhez közeli tábla hátoldalán;
  2. A lakókocsi egyik oldalán;
  3. Az óriási csontvázon;
  4. A hasadékban, az egyik hálószoba falán;
  5. Yeesha a beszéde során felerősít egyet a szoba falára;
  6. Ha becsukjuk ennek a szobának az ajtaját, az ajtó külső oldalán;
  7. A pedállal leereszthető kis emelőkosárra erősítve.
Érintsük meg a kéz jelét,
különböző színekben felizzik.
Helló, üdvözöllek.

Hát igen. Zandi vagyok. Én még talán nálad is jobban tudom, hogy miért vagy itt (kuncog). Vonzódsz a helyhez, ahogy mások is. Jómagam nem azért vagyok itt, hogy válaszolgassak. Csak némi segítséggel szolgálhatok az induláshoz. A lány egy üzenetet hagyott a Hasadékban. Hallgasd meg figyelmesen. Kövesd. Találd meg az Utazás darabjait. Aztán lépj be a Fába. Ja, és gyere vissza, ha még segítségre lenne szükséged.

Legdrágább Yeeshánk!

Tudjuk jól, hogy a jövőbe sem Író, sem a Teremtő nem láthat bele, de az álmok azt mondják, hogy D'ni valamikor ismét naggyá lesz. A D'ni után kutatók csak érkeznek egyre a sivatagból, megnevezhetetlen érzéseiket ők maguk sem értik.

De az álom egy sivatagi madárról is szól, kinek ereje majd megszövi D'ni új jövőjét. Tartunk egy ekkora erőtől, mert az átformálja az embert.

Yeesha, sivatagi madarunk, kutatásaid egyre távolabb és távolabb hajtanak tőlünk. Remélem, hogy amit találsz, az majd ismét közelebb fog hozni.

- Apád Atrus

Ők fogják nekem idehozni a legalsóbbakat

Lehetetlen

A teher most már az enyém

Amit találtam vissza kell szolgáltatni

Shorah. Rekooahn treCleft preniv legloen b'rem... Ó persze, ez d'niul van, nem értheted. Ismét folyik a víz a Hasadékban. Már oly régóta kiszáradt. Ömlik be a víz a sivatagból. Közeledik a vihar.

Hallottál már a Városról? A Városról odalent a mélyben, az ősi Ururól? Azokról, akik világokat tudtak írni a hatalmukkal? Hosszú évezredeken át virágzott a Város, vigyázta a felszín alatt a titkot, vigyázta a hatalmat, vigyázta a Korokat. Mindig őrködött. Büszke és öntelt lett a Város, aztán meghalt.

A víz arra folyik, amerre akar. Bár szabadon és saját maga keresi az útját, de mindig lefelé folyik. Csak lefelé.

D'ni, a Korok Városa meghalt. De most újfent lélegzik. Várakozik. Egyesek odatartanak már, de neked meg kell találnod az Utat. Olyan, mint egy bonyolult falikárpit, felfoghatatlanul komplex, ráadásul most szétfoszlott. Megmutatjuk neked a darabjait, a kárpit darabjait, a vásznakat. Találd meg őket. Hetet. Hetet minden Korban, hetet itt a sivatagban. Vedd ezt úgy, mint egy feladatot. Nem, úgy mint egy felkérést.

Imádkozz.

A víz lefelé folyik, összegyűlik egy medencében és végül eljut a gyökerekhez. És a fa ismét növekedni kezd. Én Yeesha vagyok. A szüleim hoztak erre a helyre. Mi pedig téged.