VisszaTovább

 
 Ahnonay Templom 
 

Ercana és Ahnonay a Látó Szentélyéből érhető el. A két Kor megoldása hasonló az offline változatéhoz, pár apró, de lényeges módosítással, ezért egyedül nem oldhatjuk meg őket, néhány ponton segítség kell.


A Látnok Szentélyében válasszuk a jobboldali Ahnonay Könyvét (a kapuképen egy teremféle látszik felülnézetben). Egy kör alakú helységbe érkezünk. Alig teszünk néhány lépést, amikor feltárul előttünk egy hosszú folyosó, képekkel a falán (ezeket már láttuk valahol!). A helyet Ahnonay Templom Kornak (vagy Katedrálisnak) szokták hívni. Továbbmenve egy pulpitushoz érünk, a falon Ahnonay jelképét látjuk: négy kört vagy gömböt. A pulpituson levő könyvet használva eljutunk az Ahnonay Korba. A megfelelő Könyv megjelenik a reltoi könyvespolcunkon is.

 
 Ahnonay 
 

Vizes Ahnonay

Egy patkó alakú szígetre érkezünk, középen a lagúnában egy furcsa óraszerű szerkezettel, amin kis kék négyszögek mutatnak valamit. Körben több szigetet is látunk, a legközelebbin egy torony áll. Járkálás közben jónéhány rákszerű lénybe botlunk, quab-nak hívják őket, nem nagyon örülnek neki, amikor el akarunk kapni egyet. Útközben egy Yeesha-vásznat is látunk, most már a kagyló jelével. Itt csak a könyvjelző szerepét töltik be, azonban mégis fontosak lesznek a továbbjutás szempontjából. A sziget túlsó végén találunk rá egy újabb Könyvre, ami a Templomba vezet, onnan újra ide jutunk, látszólag érthetetlen, miért van rá szükség.

Tekintsünk rá a sziget egyik végén az "órára". Szaladjunk körbe, közben ne felejtsük el megérinteni a kagylós vásznat, és az se baj, ha néhány rákot közben a vízbe zavarunk. Nézzük meg ismét a szerkezetet, a kék pöttyök helyzete megváltozott. Kergessünk néhány rákot újból a vízbe, és nézzük meg megint, mit mutat.

A magányos toronyhoz csak a vízen át juthatunk el. Örömmel fedezhetjük fel, hogy az avatar tud úszni úszni is (mell és gyors). A víz sodrása azonban túl erős és besodor a lagúna felé. Ügyeskednünk kell az úszással, ha a toronyhoz akarunk eljutni.

Ha sikerült a toronyhoz eljutni, járjuk körül, valamit kell észre kell vennünk. A toronyba nyilván jó lenne bejutni valahogy, azonban most nem sokra jutunk, ússzunk vissza a szigetre. Emlékezzünk vissza Simpson naplójára, azt írta, hogy Kadish állítása szerint Ahnonay-n utazni lehet az időben. Rá kell jöjjünk, hogyan.

Ha már nincs mit tennünk, használjuk a szigeten levő Könyvet. Furcsa dübörgést hallunk, visszajutunk a Templomba. Onnan ismét csak ide jöhetünk... de micsoda változás!

Ködös Ahnonay

Lehet, hogy már használtuk a Templomon át visszavezető utat, de sikertelenül. Most rájöhettünk, hogy

A ködös, földöntúli sziget furcsa ágas-bogas kristályokkal van tele (Ming fák). Ha a középen álló szerkezetre pillantunk, látjuk, hogy megint sokan vagyunk a helyen. VSalószínűleg gyorsan rájövünk, hogy maguk a kristályok az élőlények. Fájó szívvel tehát, de össze kell törnünk őket, hogy tovább juthassunk. Az utolsó kristály a toronynál van, most nem úszhatunk, más úton kell odajutnunk. A toronynál találunk egy újabb Yeesha-vásznat. Ha ismét egyedül vagyunk, használjuk megint a Templom Könyvet, ekkor újabb időutazást hajtunk végre.

Az űr Ahnonay

Messze a a jövőben Ahnonay-ból csupán lebegő kisebb-nagyobb szikladarabok maradtak, nagyszerű látvány. Érdekes, hogy az űrben is tudunk lélegezni. A Kor kopár és kihalt, csak mi vagyunk benne. A középen álló óra vagy radar vagy bármi már csak egy nem működő rozsdás darab. Ha ismét elmegyünk a Templomba és vissza, újból az első, vizes Ahnonay-n találjuk magunkat... és így tovább, körbe-körbe (Korba-Korba). Viszont Ahnonay jelképére gondolva, a négy körre, elképzelhető, van még egy negyedik idő, ahová nem jutottunk el. Arra a különálló sziklára, ahol a valamikori torony lenne, szintén nem tudtunk még eljutni. Vagy mégis? Menjünk vissza Reltora és használjuk az Ahnonay Könyvet a kagylójelnél. Ekkor visszaérkezünk az űr Ahnonay-be, de a valamikori torony helyére. Ezzel egy fontos dologra rájöhetünk a vásznakkal kapcsolatban.

A különálló lebegő sziklán egy újabb kagylójel van előttünk, érintsük meg. Ezután térjünk vissza Reltora és jöjjünk ismét ide vissza, de most a Könyv kapuképet használva. A szokott módon csúsztassuk az időt a sziget Templom Könyvét használva. A vizes Ahnonay-n találjuk magunkat. Ismét Relto és ismét az Ahnonay könyv, de most megint a kagyló jellel lépjünk be. A torony belsejében találjuk magunkat. (Ugye még nem zavarodtál össze?)

Vizes Ahnonay 2., a toronyban

A toronyban három létrát találunk, ezeken felmászhatunk és kikukucskálhatunk az ablakokon. Az egyik falnál egy kereket látunk, szemben, az ajtó mellett egy kart. Ez utóbbival kinyithatjuk az ajtót, amit korábban már kívül is láttunk. Tekerjük meg a nagy kereket. Kilépve az ajtón észrevehetjük, hogy a tenger megváltozott, csendesebb lett. A kerék valahogyon lecsendesítette a hullámokat. Ha a vízbe ugrunk, azonnal észrevesszük, hogy most már nyugodtan úszkálhatunk bármerre.

Első pótutazás

Mi lehet a ködös Ahnonay tornyában? Térjünk vissza Reltora, majd a fő szigetre az Ahnonay Könyv kapuképét használva. Onnan azonnal vissza Reltora, majd megint ide, de most a kagyló jelét használva. Nézzünk körül megint a toronyban. Ezután többszörös kapcsolódás következik, míg vsszaállítjuk a vizes Ahnonay-t, remélhetőleg már magunk is tudjuk a tennivalókat, vagyis kétszer kell használnunk a fő szigeten levő Templom Könyvet.

A kontrolltermek 1.

Mivel szabadon úszhatunk a vízben, látogassuk meg a távolabbi szigeteket. Induljunk el ahhoz a szigethez, amelyik felett egy furcsa villámszerű valami van a levegőben. Ahogy közelebb érünk, a sziget megváltozik. Kiderül, hogy hamis az egész, illúzió: a sziget csak egy óriási vászonra festett kép. Ha beúszunk mögéje, egy falba ütközünk és egy alagút száját meglátjuk a vízben. Egyre gyanúsabb Kadish Mester időutazós világa!

Az alagúton beúszva egy kontroll (vagy szervíz) teremnek nevezett helyre jutunk. Az egyik leeresztett rámpánál kimászhatunk a vízből. Körülnézve a falon meglátjuk Ahnonay kissé kopott jelképét, a négy kört, középen egy d'ni egyes számmal. Szemben a túloldalon egy Yeesha-kagyló vászon van a falon. Szaladjunk tehát körbe a túlsó platformra és érintsük meg a kagylót. Útközben látunk egy nagy páncélajtót Az ajtó zárva van, a mellette levő kart meghúzva sem történik semmi.

Az eddigiek alapján próbáljuk meg összerakni, hogy hogyan is működik Ahnonay.

(katt)
  • Minden alkalommal, mikor Ahnonay szigetén a Templom Könyvet használjuk, dübörgést hallunk és visszatérve egy másik Ahnonay-t látunk.
  • Egy berendezés érzékeli, hogy tartózkodik-e valami vagy valaki a nagy szigeten és a toronynál. Ha igen, a Kor nem változik meg.
  • A horizont és az ég nem igazi.
  • Az egyik hamis sziget mögül alagút vezet egy területre, ami leginkább valamilyen karbantartó helységnek tűnik.
Kadish Mester abbeli igyekezetében, hogy elhitesse kortársaival, miszerint ő a Látnok próféciáiban szereplő Gazda és képes az időben is mozogni, megalkotta Ahnonay gépezetét. Hogy a csaló illúziót fenntartsa és ne derüljön ki a turpisság, a váltás csak akkor megy végbe, ha senki sincs a szigeten. A továbbiakban ki kell derítenünk, hogy miként is működik az illúzió megteremtése, és hogyan lehet mindezen túllépve a színfalak mögé menni. A templomban levő üvegkép (Ahnonay jelképe) és a kontrollterem 1-es számmal jelzett ábrája alapján kezdhet kialakulni bennünk, milyen is ez a Kor.

Logikus, hogy látogassuk meg a ködös Ahnonay kontrolltermét is. Ezért ússzunk visza a központi szigetre és váltsunk időt a Templom Könyv --> Ahnonay --> Relto --> Ahnonay Könyv/kagylókép útvonalon. Egy kissé más kontrollterembe érkezünk, láthatjuk a ködöt és a d'ni kettest a falon és még valamit. Ne örüljünk nagyon, mert odaszaladva kiderül, hogy az ajtó zárva van. De a várható megoldás szó szerint előttünk van egy újabb Yeesha-vászon alakjában. Használjuk.

Lépjünk tovább az űr Ahnonay-ra, akkor valószínűleg elérhetjük a lap helyét. Tehát vissza Reltora, onnan a kapuképen át a ködös fő szigetre, onnan a Templomba, onnan Reltora, majd a kontrollterembe a kagyló könyvjelzővel. Itt láthatjuk a falon a d'ni hármas számot, tehát sikerült jó helyre érkezni. Az előző zárt ajtó most nyitva van. Menjünk oda. A lap persze nincs ott, de van egy újabb Yeesha-vászon, amit vegyünk kezelésbe és a földön egy másik Relto-lap hever (sziget d'ni toronyórával). A páncélajtó melletti fogantyú továbbra sem működik.

Második pótutazás

Mivel a legutolsó Yeesha-vászon jó helyre rögzítette a koordinátákat, szerezzük meg a 2-es kontrollteremben látott Relto-lapot, tehát ismét a ködös Ahnonay-ra van szükségünk. A szokott módon kell eljárni: használjuk kétszer a fő sziget Templom könyvét, majd Relton az Ahnonay Könyv kagylós képét. Így a miénk lehet az újabb Relto-lap (vihar).

Ahnonay rejtélye

Eddig már többszer is bejártuk a háromféle Ahnonay-t, azonban több utalást is láthattunk, hogy ennél többről lehet szó.

Ezek és az előzőek alapján nagyon valószínű, hogy van egy negyedik Ahnonay is, ami a körforgás során kimarad, az irányító rendszer átugorja s valamiféle gömbökbe épített "világokról" lehet szó:

1. gömb: vizes Ahnonay, 2. gömb: ködös Ahnonay, 3. gömb: űr Ahnonay, 4. gömb: ?
A feladatunk tehát az lenne, hogy kitaláljuk, miként lehetne ezt a negyedik gömböt elérni. Erre egymagunk legfeljebb véletlenül jöhetünk rá. Az online játék során csak próbálkozásokkal, kísérletezgetésekkel sikerült erre rájönni. A feladat végrehajtásához kell egy segítség. Kövessük pontosan az alábbiakat, majd utána megmagyarázzuk, miért volt szükség minderre.

A 4. gömb

Először is szövetkezni kell valakivel, vegyük fel egymást a Barátok listára, hogy tudjuk kommunikálni.
Menj a fő szigetre és állítsd be ismét a vizes Ahnonay-t, az első gömböt. Ezután a barátoddal együtt térj ugyanide vissza. Győződjetek meg, hogy a rákok nem másztak-e vissza a szigetre, ha igen, el kell zavarni őket.
Ússz el a kontrollközpontba. A barátodnak látnia kell az órán, hogy egyedül van – tehát a szerkezet már nem érzékeli a kontrollközpontban levő személyt.
Ezután kérd meg a társadat, hogy lépjen be a Templom Könyvbe, majd jöjjön vissza és ellenőrizze, hogy csakugyan a ködös Ahnonay-ra érkezett. Ha igen, ő már elmehet.
Ekkor érintsd meg az 1-es kontrollteremben levő vásznat, ezzel rögzül benne a térkoordinátád. Ezután menj a vasajtóhoz és nyomd meg a mellette levő (korábban inaktív) kart. Dübörgést hallasz.
Kapcsolódj haza Reltora és térj vissza az Ahnonay Könyv kagylójelzőjén át.
Egy eddig nem látott kontrollterembe érkezel, a falon most egy d'ni négyes látszik a körök között – bejutottál a negyedik Ahnonay kontrolltermébe.

Kadish lakosztálya

Menj tovább a nagy vasajtóhoz és húzd meg a kart. Újabb dübörgés és az ajtó hamarosan feltárul és beléphetsz. Egy folyosóra jutsz, amely egy nagy képernyőhöz vezet, mindig az aktuális Ahnonay látszik rajta. A folyosó, vagy inkább fémjárda közepe táján egy létrán mássz le, hamarosan egy széket és mellette egy hívó gombot látsz. A szék egyfajta utazószék, vogondolának hívják. Helyet foglalva három szabályzókar van előtted: a bal alsóval megfordul, a bal felsővel felemelkedik, a jobboldalival elindul. Indítsd el. Útközben kétszer is megáll, ekkor újra kell indítani. Az alagút végén a felső kallantyúval fel kell emelni a vogondolát.

Megérkezel Kadish lakosztályába. Jobbra az ágyon egy ruhadarab vár, meg persze egy zárt ajtó, amit balra egy számzár nyit. A 8 billentyűn ismerős rajzok láthatók, ezeket korábban már két helyen is láthattad. Az üvegfestmények megtekintése végett valószínűleg el kell hagynod ezt a helyet, térj tehát vissza Reltora. Mivel a négyes gömb az aktív most, egyúttal megtekintheted, milyen is a rejtett, negyedik Ahnonay.

Harmadik pótutazás

Visszatérve Reltora használd az Ahnonay Könyv kapuképét vagy a Templom Könyvet (ekkor egyuttal megállapíthatod a képek sorrendjét is). Bejutsz a negyedik gömbbe, egy beláthatatlan terembe, mindenfelé építkezések nyomaival, állványokkal. Középen egy hatalmas szobrot látunk, valószínűleg Kadish Mesteré. Óvatosan bebarangolhatod a területet, még az egykori torony helyére is elmehetsz.

Kadish lakosztálya 2.

Ha elhagytad Kadish lakosztályát, akkor az alábbi módon térhetsz vissza:

A szobros Ahnonay-n keresd meg a Templom Könyvet és forgasd tovább a gömböket. Reltora visszatérve használd az Ahnonay Könyv kagyló képét, ekkor a 4. kontrollterembe érkezel. A vasajtónál húzd meg a kallantyút, ekkor a 4. gömb aktív helyzetbe fordul és kinyílik az ajtó. Hívd a vogondolát és tér vissza Kadish lakosztályába. Itt a már megfejtett sorrendben nyomd meg a nyolc gombot, és kitárul az utolsó ajtó.

Azonnal érintsd meg az utolsó vásznat, így akkor is gond nélkül visszatérhetsz ide, ha később valamit elrontanál. A vászon mellett a nyitott erkély végén ott lebeg az Ahnonay saját bahro barlangjába vezető térkapu, bent pedig egy gombbal kinyithatsz egy páncélozott ablakot. A középső munkapadon pedig ott az emeletes bahro barlangba vezető kapcsolókő. Megcsodálhatod az igazi Ahnonay óriási vízesését, a négy gömböt és az idevezető vogondola pályát. Később esetleg megkérhetsz valakit, hogy míg idelent figyelsz, a szigeten a Templom Könyvet használva mozgassa meg a gömböket, jó látvány.

Első végcél: Az erkélyen levő térkaput használva szerezhetsz egy újabb fél kútgyűrűt Reltora.

Második végcél: A bahro követ használva eljutsz az emeletes bahro barlang aljába. A sötétben csak sejlik a falon egy kép részlete, meg kellene világítani. Valószínűleg már kitaláltad, mit kellene tenni: Ercanáról indulva felülről ledobni egy tablettát, hogy kivilágosodjon a barlang. Ehhez megint egy társra van szükség.

Ercanán készíts mindent elő, legyen öt frissen sült tabletta. Az Ercana Könyvet állítsd be, hogy a kagyló képnél legyen nyitva. Hívj meg valakit Reltora. Ő onnan tovább megy Ercanára, te pedig Ahnonay-ra, onnan az alsó barlangba. Mikor készen állsz, a társad felmarkol egy tablettát, a felső barlangba megy és ledobja. A kivilágosódó barlangban jól fog látszani a falon a bahro sziklarajz. Mivel az idő rövid, neked készen kell állnod, hogy a KI-vel lefényképezd (F5), vagy bármilyen módon a számítógéppel mentsd le a képernyőt. A rajz nagyon ismerős kell, hogy legyen, a játék elején láttad.

 
 D'ni Riltagamin 3. és K'veer
 

Térjünk vissza a száraz sivatagba, a barlanglakásba a már ismerős kivetítőhöz. Az előzőekben megszerzett új kódot be kell írni a kivetítő kapcsolójába, majd a kép gombot megnyomva megjelenik a szoba közepén a térkapu, a levegőben lebegő fehét kagylójel. Lépjünk bele...

...és a következő pillanatban egy óriási díszes teremben találjuk magunkat, hatalmas üvegablak néz a d'ni tóra (könyvespolcunk barna Város Könyvéhez egy újabb lap adódik hozzá). A hely a földalatti tó egy kisebb szigete, K'veer, valaha egy d'ni nemes család élt itt, Lord Rakeri és fia, Veovis. Utóbbinak fő szerepő volt D'ni bukásában és kihalásában (ld. Ti'ana Könyve). Járjuk be, egy oldalajtón bejutunk a karzat mögötti lépcsőházba. Ezt sajnos mindkét irányban omlás zárja el, azonban egy ajtón beléphetünk egy nagy körterembe. A fiatal Atrust ide zárta be az apja, később pedig itt ejtették csapdába a fiai (Atrus Könyve és Myst). A teremben találunk egy könyvállványt, rajta egy Myst szigetére vezető Könyvvel.

 
 Myst 
 

Megérkezünk a jól ismert (már akinek) Myst sziget könyvtárszobájába. A helység eléggé lepusztult állapotban van, se a kivezető ajtó, se a toronyba vezető titkos ajtó nem működik. Körülnézve mindössze egy jutalom Relto-lapot találunk, ami egy kandallót ad hozzá hazai szigetünkhöz, valamint a könyvespolcon Catherine egy ruhadarabját.

A technika

Ahnonay kicsit sokatmászkálós Kor volt, ugye? Ha érdekel, hogy miként is működik a Kor és mit miért kellett csinálni, itt megnézheted. Mint a legtöbb bonyolultnak látszó dolog, végül is pofonegyszerű.

 

D'ni számok, hasznos tudnivalók, stb.

 
A kulcs az "óra". A túloldalon a falon egy Relto-lapot látunk. Valamilyen óriási gömbökről lehet szó. 1) Az üvegfestmény a Templomban, Ahnonay jelképe
2) A kontrolltermek jelzése
3) Egy bahro sziklarajz Eder Kemoban, egy pihenőpad közelében.
Próbáljunk a vízbe egy minél jobban belógó helyről elugrani. A torony után nemsokkal találunk két gömbölyded sziklát a vízben. Ugorjunk ki a külsőre, onnan a vízbe. A horizont felé ússzunk gyorsúszással, ne közvetlenül a sziget felé. Ha jól csináljuk, az áramlás a szigetre fog sodorni. Az egyik falon egy alig
észrevehető zárt ajtót láthatunk.
Egyre kevesebb kék pöttyöt látunk rajta. A szerkezet a szigeten levő élőlények számát mutatja. A végén csak egy kék pont marad, vagyis mi magunk. Az időutazás csak akkor működik, ha rajtunk kívül nincs más élőlény a Korban és a szigeten levő Templom Könyvet használjuk. A Relton levő könyvet használva ugyanabban az időben levő Ahnonay-ra jutunk vissza. A torony felöli oldalon, a sziklák mögött a parton van egy lapos rész, ahonnan a köd alatt egy keskeny út átvezet a toronyhoz. Remélhetőleg megérintettük a sziklán álló tornyon
a kagylót a ködös Ahnonay-n. Ha nem, újabb kör
és tegyük meg, majd térjünk ide vissza.
A vásznak fizikailag mindig ugyanarra a helyre, ugyanazokhoz a koordinátákhoz visznek, mégha közben meg is változott körülötte maga a Kor. Így olyan helyeket is elérhetünk, ahová egyébként nem vezet semmilyen egyéb út. A Templomban és a Kadish galéria emeletén. A gombokat olyan sorrendben kell megnyomni, hogy a a megfelelő üvegfestmény sorrendben hányadik a városi Kadish galériáa emeletén (balról jobbra) illetve a Templomban (jobb-bal-jobb-bal-..., ahogy végigsétálunk). A sivatagi hasadékban, a barlanglakásban.