VisszaTovább

 
 A Társaság (Bevin) 
 

A reltoi könyvespolcunk első helyén levő zöld Könyvvel a Társaságba juthatunk. A Társaságok (avagy Szomszédságok, Neighborhood, Hood, szokták Bevinnek is nevezni) a d'ni barlang falában levő szeparált baráti közösségek, lakószobákkal, előadó és osztálytermekkel, stb. Felszereltség szempontjából vannak köztük kis különbségek.

Járjuk be a területet. A szökőkutas téren látunk egy üdvözlőtáblát, rajta a mi Társaságunk nevével (pl. DRC(1234) Neighborhood, a szám persze más), ezt jegyezzük meg. Egy erkélyen egy teleszkópféle van, jobbra és balra a falon két képernyőszerűség (imager). A jobboldali váltogatva több információt is megjelenít, többek között időrendben a legutóbbi látogatók neveit. A balodalira a Társaság tagjai képeket és üzeneteket tölthetnek fel. A térről lefelé indulva elhaladunk egy ahyoheek (röviden heek) asztal mellett (ez egyfajta többszemélyes játék, a kés-papír-ollóhoz hasonló szabályokkal), majd belépünk a fénykertnek vagy vízikertnek nevezett helyre. Itt találhatunk egy eléggé elbújó Relto-lapot is. (szigetek-lap). A fénykertből felfelé egy újabb térre érünk. Szemben van az osztályterem (class room) ajtaja, mellette a tojásszoba (egg room) körülötte öt apró privátszobával. Jobbra a könyvszobában több kapcsoló Könyv található. A fénykert fölötti hídon találunk három színes kapcsolót, ezzel a fényeket állítgathatjuk. A szökőkúttól két másik lépcső vezet fel az előadóteremhez, ebben egy füzetet találhatunk néhány régi d'ni vallásos-misztikus verssel.

Az osztályterem

Itt néhány nagy posztert találunk azzal a felhívással, hogy a Könyvszobán keresztül menjünk el a Gahreesen Korba és szerezzünk egy KI-t. Egy asztalon pedig egy könyvet találunk a KI, a d'ni kommunikációs eszköz részletes használati utasításával. Belenézhetünk most is, de majd akkor tanulmányozzuik át figyelmesen, ha a majd a következő lépésben megszereztük a KI-t.

A könyvszoba

A szoba közepén egy terminálon fekszik a Nexus Könyv, amely a Nexus Korba vezet, most hagyjuk békén. A hátsó falnál még három könyv van, használjuk az osztálytermben kapott útmutatásnak megfelelően a bal szélsőt. Ez a Gahreesen Korba vezet. Látunk még egy bahro-kapcsolókövet is, ezzel a város központi terére juthatunk. A városnak ebben az inkarnációjában, "példányában" valószínűleg ritkán találunk valakit.

 
 Gahreesen 1. 
 

Megérkeztünk a Gahreesen Korba (a továbbiakban a könyvespolcunk hetedik helyén levő könyvvel kapcsolódhatunk ide). Itt található az egykori d'ni Felügyelők Céhének a kiképzőközpontja.

A földszint

Az épület közepén levő aknaszerű teremből (well) indulunk. Egy táblát látunk "Szerezd meg a KI-t" felirattal. Továbbhaladva a fogadószobán keresztül egy körfolyosóra jutunk, az automatikusan csukódó és nyíló ajtók azonban még nem működnek. Csak egyfelé haladhatunk, míg egy kisebb szobába érünk, ahol rácsos rekeszek vannak körben. A szobát átkutatva az egyik rekeszben egy eldugott kapcsolókőre vagy bahro kőre bukkanunk: egy kőlapra erősített vászon egy kapuképpel.

A kapcsolókövekkel is lehet más Korokhoz kapcsolódni, oda átmenni. Az első használat után a megfelelő kapcsolat megjelenik az illető Kor Könyvében. Tegyünk egy kerülőutat és próbáljuk ki. Egy erkélyen találjuk magunkat. Az erkély a Társaságunkban van. Egy pillantást vethetünk felülről a Társaságra, a hátunk mögött meg egy furcsa hieroglifákkal telerajzolt kőlap van, az ún. bahro kőlap. A hieroglifákat, rajzokat jegyezzük meg, mert homályos utalásként segítenek kitalálni a Yeesha küldetés végjátékának teendőit. Az erkélyről nincs más kiút, mint visszakapcsolódni a derekunkon viselt könyvvel Reltora. Itt vegyük észre, hogy a könyvespolc első helyén levő könyvhöz hozzáadódott egy új lap kapuképpel az erkélyre. Ezután a polc második könyvét használva térjünk vissza Gahreesenbe.

Továbbhaladva a következő helységben egy nagyobbacska masinára (KI-diszpenzer) bukkanunk, ez adja ki az KI-ket. A közepét megérintve kezünket egy nyílásba dugjuk és megkapjuk a karóraszerű KI-t. Ez egy fontos d'ni kommunikációs eszköz. Most még ne menjünk tovább, hanem használjuk a KI-t kiadó gép melletti Nexus terminál könyvét.

 
 Nexus 
 

Ez a csöppnyi Kor afféle elosztóként működik: innen léphetünk be a város különböző pontjaira, a többi közös Társaságba, a saját Korainkba, ide érkeznek a mások Koraiba vezető meghívók. A Nexusban egy gépezetet, terminált találunk, azt megérintve kinyílik egy képernyő, amin az elérhető linkek vannak. Csak akkor használhatjuk, ha már nálunk van a KI (ezért kell Gahreesent mindenképpen rögtön kezdetben meglátogatnunk). Amikor most először belépünk a Nexusba, a városba három linket látunk:

  1. a kikötő (Ferry terminal)
  2. a Látó Klubja (The Watcher's Pub)
  3. Kirel
Itt megnézheted, mi mit jelent a képernyőn. A Nexust sok helyről elérhetjük és mindenki csak a sajátjába léphet be.

Csábító, hogy barangolj egy rövidet a városban, de akár ott vagy most itt a Relto könyvet használva inkább térj vissza a szigetedre. A könyvespolcon a második helyen megjelent egy új sárga könyv, ezzel közvetlenül is beléphetünk a Nexusba.

 
 Gahreesen 2. 
 

Relton most használjuk a megfelelő Bahro-oszlopot. A kunyhóból kilépve a baloldali távolabbi oszlopon a kézjelet megérintve használjuk a megjelenő könyvet.

Gahreesenben ismét menjünk el a KI gépezetig, onnan a következő helységbe. A szobát egy széles repedés szeli ketté. A szélére állva át kell ugornunk. Ha véletlenül beleesnénk, az se baj (ismét használnunk kell a Relto Könyvet), ha nem, akkor is vizsgáljuk meg felülről. A hasadék túloldalán egy omlást, nagy halom törmeléket találunk, vizsgáljuk át. Balra egy ajtón kijutunk a körfolyosóra. A páncélajtók nem működnek, valami más utat kell találnunk. Ha ez sikerült, akkor egy kétoldalt rácsos ketrecekkel teli helységbe jutunk, egyik végén nagy omlással. A ketrecek tetejére felmászhatunk. Az egyik oldalról egy deszkán keresztül az omláshoz mehetünk, innen a leomlott falon óvatosan, lassan lépve, kicsiket ugrálva feljutunk egy keskeny peremre. A mélység felett egy újabb deszkán egyensúlyozva átjutunk a túloldalra. Az első ügyességi rész.

Eddig egyébként már Yeesha-vásznakat is kellett találnunk

Az emelet

A deszka után hamarosan az emeleti körfolyosóra érünk. Továbbvezető út látszólag nincs. Az egyetlen érdekes dolgot egy széles repedésben találjuk, ahol furcsa módon mozog a fal. Ahogy bejutottunk a falba, ugyanolyan módon kell ki is jutnunk. Több-kevesebb próbálkozás után megérkezünk a generátor terembe, amely az egész erőd áramellátását biztosítaná, ha be lenne kapcsolva. De nincs.

Nézzünk alaposan körül. Elsőként azonnal érintsük meg a megtalált Yeesha-vásznat. Talán rájöttünk már, hogy ezek nagyon hasznos módon könyvjelzőként is működnek: a reltoi Gahreesen könyv legelső oldalán is megjelent egy kézjel. Ha ezt megérintjük, akkor a Korban ahhoz a vászonhoz kapcsolódunk, amelyiket utoljára megérintettük (a könyvben továbblapozva persze ismét használhatjuk a kapuképeket is.)

Találunk egy kapcsolótáblát és két pedált, ezek azonban most nem működnek. Ráállhatunk egy nyomásérzékeny lemezre is, ekkor egy súly húzódik fel mögöttünk és fények kezdenek villogni. Nézzünk ismét körül. A megoldásnak lassan körvonalazódnia kell.

Ha beindult az áramellátás, működnek az ajtók, sokkal könnyebb a közlekedés. A liftek is működnek, keressük meg őket.

A tető

Ha sikerült beszállni a liftbe, az felvisz minket a forgó erőd tetejére. Gyönyörködjük ki magunkat a tájban. Ha kimegyünk a híd végére, egyértelmű, hogyan lehet továbbjutni a második, még hatalmasabb forgó erődbe, a kiképzőközpontba. Először át kell ugranunk a két forgó erőd közötti sziklatoronyra. Álljunk a híd végére, majd amikor a híd már odafordult a sziklához, azonnal csináljunk helyből egy futóugrást. Inkább egy pillanattal előbb, mint később.

(Ha kivárunk a híd végén egy teljes fordulatot, észrevehetjük, hogy egy másik, jóval alacsonyabb sziklára is leugorhatunk. Ez zsákutca, de legalább megnézhetjük közelről, milyen egy felügyelő-jel a földben. Annak idején ezzel jelölték meg az elfogadott, hibátlan és hivatalos Könyvek Korait, egyféle engedély volt a használatra.

Ha sikeresen landoltunk a két erőd közötti lapos sziklatornyon, azonnal érintsük meg a Yeesha-vásznat, így ha a továbbiakban balesetet szenvednénk, egyből ide térhetünk vissza. A tetőről egy rámpán lemehetünk az alsóbb peremre is. Körbenézve látunk magunk alatt egy alacsonyabb és egy nagyon apró sziklatornyot, valamint egy nagy kaput (bahro-kapu), ami az ún. bahro-barlangba vezet. De mint a sivatagban, ez is csak akkor nyílik, ha már az összes vásznat megtaláltuk. Most is leugorhatunk: a peremről egy futóugrással az alacsonyabb sziklára, annak a széléről a kapuhoz. (Az apró torony elérése nehéz, sportkedvelők megpróbálhatják.)

A kiképzőközpont 1.

A szikla tetejének széléről át kell ugranunk a nagyobbik építmény egyik hídjára. Ez még pontosabb időzítést igényel, mint az előző ugrás, bár ez a híd lassabban forog. Ha sikerült, menjünk be a kiképzőközpontba. Egy körfolyosóra jutunk, amelyből hat terem nyílik: két konferenciaterem, két kontroll- avagy megfigyelőterem és két kiállítóterem szkafanderekkel és egy hengerszerű szerkezettel. A folyosón rátalálunk egy fénylő sziporkára (sparkly) Egyes helységek ablakaiból belátunk a középen található hatalmas gyakorlóterembe a megmászható gyakorlófallal (ez jelenleg nem működik, nem érhető el.) A konferenciatermekben találhatunk néhány dolgot, többek között egy jegyzetfüzetet, tetején egy sárga cédulával (az erődrendszer leírása), valamint a KI általános leírását egy másikban. Egy bahro kapcsolókő pedig egy erkélyre vezet a városban (emlékezzünk, egy bahro kő az első használat során új lapként hozzáadódik a megfelelő Könyvhöz a könyvespolcunkon, így könnyű ismét eljutni ugyanarra a helyre).

Az egész épületet bejárva is csak egy Yeesha-vásznat találunk – nyilván vannak még olyan részek, amik csak máshonnan érhetők el (ehhez már kaptunk egy tippet!)

Térjünk vissza Reltora.

 

 

D'ni számok, hasznos tudnivalók, stb.

 
A Relto-lap nem a földön hever. Menjünk fel a fénykert feletti hídra és álljunk oda, ahol a fények három színes kapcsolója van a korláton. Első személy módban vizsgáljuk végig a kertet, a falakat. A fénykertbe lépve kissé jobbra, az ablakok előtt van egy tönk. Arra ugorjunk fel. Kapcsoljunk első személy módba. Az ablakkiugró oldalán van a lap. Elég rossz szögben látszik. Egy újabb Relto lapot találunk az alján. Le kell ugrani érte. A hasadékból Reltora visszatérve néhány rugdosható rönköt és nagy követ vehetünk észre. A folyosó falában valahol egy elég széles
repedést találunk ahhoz, hogy átférjünk rajta.
Egyet lent a hasadék után, a törmelékhalom mögött,
a másodikat az iménti rácsos ketrecek tetején.
Várjunk a mozgó fal előtt türelemmel és figyeljünk. A fogazott mozgó falon egy helyen széles repedés van (vagy a fal áll és az épület mozog?). Ebbe kell az alkalmas pillanatban beleugranunk. Mielőtt a repedés megérkezik, közvetlenül előtte néhány törött fogat, bordát látunk. Álljunk, illetve fussunk készenlétben a shift és előre gombokat nyomva (icipicit jobbra fordulva esetleg), majd a repedés érkeztekor azonnal ugorjunk a szóköz gombbal. A lemezre állva egy súllyal működő ideiglenes áramgenerátort indítunk el. Addig kell a többi kapcsolót bekapcsolni, amíg van áram. A sorrendet próbálgatással állapíthatjuk meg. Ha közben kifogy az áram, előlről kell kezdeni az egészet. Először az első főkapcsolót kell felkapcsolni, aztán a két pedált megnyomni, majd a második főkapcsolót. Bár mindezek futva és kellő gyakorlattal egyszerre is megcsinálhatók, inkább mindegyik után fussunk vissza és álljunk rá a lemezre, míg a súly ismét teljesen felemelkedik. A második kapcsoló után beindul a főgenerátor. Ezután már nem kell sietni a maradék kettő, az ajtók és a liftek főkapcsolójának felnyomásával. A földszinten keresgéljük őket. Ha belelépünk a bolygó fénybe, hazatérés után nézzünk körül Relton. Összesen 12 ilyen fényecske van szétszórva a Korokban. Régebben felváltva látszódtak, minden hónapban csak egy. Jelenleg az összes egyszerre látszik. Ha mind a 12-t összeszedtük, érdekes dolgot láthatunk a naptárszigeten. A Korok többsége több példányban létezik, például mindenkinek van saját Relto szigete és egyéb személyes Korai is. A városnak van egy mindenki által elérhető fő inkarnációja (ez a Nexuson át érhető el) és minden Társaságnak egy sajátja is, ezt csak a tagok látogathatják. Amikor egy kapcsolókövel először lépünk be a városba, a könyvespolcunkon a harmadik helyen álló barna Város Könyvhöz hozzáadódik egy új lap, ezentúl ezt is használhatjuk, de ekkor a többnyire üres társasági városba lépünk be. A Korok különböző inkarnációit fogjuk fel párhuzamos világoknak.