VisszaTovább

 
 Ae'gura: a Nagy Zéró 
 

A Nagy Zéró (The Great Zero, Re'zeero) a d'niak helymeghatározó rendszere volt már az ősidőktől fogva, a város legmagasabb pontjára építették. Rituális jelentősége is volt, a Nagy Zérót a földrajzi északkal összekötő vonalra építették valaha a legfőbb templomokat, stb. A mostani forgó gépezet persze jóval későbbi találmány, az általa kibocsátott kék neutrínósugárzás alapján a KI-k képesek a viselője pontos koordinátáit kijelezni, hasonlóan a mi GPS-ünkhöz. Ehhez azonban kalibrálni kell a KI-t, ami több lépcsős, hosszadalmas feladat. A kalibrálás a feltétele, hogy résztvehessünk az ún. marker-játékokban és mi is készíthessünk ilyeneket.

A Nagy Zéró Obszervatórium (Great Zero Antechamber)

A Nagy Zérő előszobájába, ami tulajdonképpen egy kis obszervatórium, a Társaságunkból juthatunk el, a Könyvszoba falánál levő jobb szélsó Könyvet használva. A helységbe érkezve mindenképpen olvassuk el a Nagy Zéróról és a kalibrálásról szóló útmutatást.

A zöld és a piros küldetés

A két kezdő küldetéshez összesen 33 lüktető jelzőfény található a barlangban, úgyhogy nem baj, ha párat elnézünk. Először tehát 15 jelzőt (markert) kell begyűjtenünk (zöld túra: a jelzők megtalálását zöld fények jelzik a KI peremén). A barlanghoz természetesen nemcsak a város tartozik hozzá, hanem a Társaságok, irodák, erkélyek, stb. Pár jelző eléggé alattomos helyen van. A villogó vörös vonallal ellátott fehér jelzőkorongok csak néhány méteres távolságból láthatók. Közeledve hozzájuk a KI bip-bipelni kezd és egy vörös jel is villog rajta. Erre rá kell kattintani. Az össze-vissza futkosás helyett célszerű a város egyik végéből, például a kikötőből indulva akkurátusan sorban végigjárni minden zeg-zugot és utat. A jelzők összeszedésének sorrendje lényegtelen.

Miután a 15 zöld jelzőt feltöltöttük az Obszervatórium termináljába (dugjuk bele megint a kezünket), egy újabb személyes kapcsolatot kapunk a Nexusba, ami a Nagy Zéró udvarára vezet. Megcsodálhatjuk a nagy gépezetet (egy Relto-lapot is találhatunk a közelében eldugva ). A hátsó traktus üvegajtajai egyelőre még zárva vannak. Ezután 15 vörös jelzőt kell keresni a barlangban s ezeket is feltölteni. ha gondunk lenne a megtalálásukkal, itt a puska

(katt)

  1. (Nagy Zéró) Obszervatórium
  2. (Nagy Zéró) Udvaron a lépcső mellett
  3. (Ae'gura) A kikötő végén az alagútban
  4. (Ae'gura) A kikötői nagy lépcső aljától tovább a törmelék felé
  5. (Ae'gura) A dokkok legvégén
  6. (Ae'gura) A nagy lépcső középső pihenőjél
  7. (Ae'gura) A romos Kahlo bár bejárata közelében
  8. (Ae'gura) A romos Kahlo bárban
  9. (Ae'gura) A főtértől induló Tokotah úton, a Nexus terminál fölött
  10. (Ae'gura) A múzeum bejárata közelében
  11. (Ae'gura) Bent a múzeumban
  12. (Ae'gura) A főtéren a Céh Központ felé vezető bejárat barrikádjánál
  13. (Ae'gura) A palotánál a Királyok Terme után a lépcsőn egy sötét ajtóban
  14. (Ae'gura) A palotától a Könyvtár felé vezető út baloldalán a T-elágazás előtt
  15. (Ae'gura) A palotától a Könyvtár felé vezető út baloldalán a T-elágazás után
  16. (Ae'gura) Mélyen lent a Könyvtárban
  17. (Ae'gura) A Könyvtár mögött a szakadék szélén
  1. (Ae'gura) Az ideiglenes fa függőhídon
  2. (Ae'gura) A Koncert terem és a kanyon közötti lépcsőn
  3. (Ae'gura) Kadish galéria
  4. (Ae'gura) A kanyon egyik omlásában
  5. (Társaság) Erkély (Gahreesenből)
  6. (Társaság) Az osztályterem fölötti tetőn (Eder Kemoból)
  7. (Társaság) A vízesés közelében
  8. (Társaság) Az előadóterem folyosóján
  9. (Társaság) A fénykert közepén
  10. (Társaság) Az osztályteremben
  11. (Társaság) A tojásszoba folyosóján
  12. (Ae'gura) Sharper irodájában
  13. (Ae'gura) A Tokotah ház tetőirodájában középen a ládákon (Eder Girából)
  14. (Ae'gura) A Tokotah ház tetőirodájában a Kerath Ívére néző résnél
  15. (Ae'gura) A főtér felé néző háztetőn (Gahreesen Kiképző központból)
  16. (Ae'gura) A kanyonra néző erkélyen (Kadish egyik gyűrűtől)

     

Ha a második adag jelzőt is feltöltöttük, beléphetünk a Nagy Zéró hátsó részébe. Itt négy egyforma teleszkpszerű szerkezetet találunk. Nézzünk bele valamelyikbe. 14 újabb küldetést kell végigcsinálnunk. A gép jegyzi a küldetés végrehajtásának idejét. A számláló a megfelelő gomb megnyomásával indul. Ezután a megadott számú jelzőt meg kell találnunk, majd visszatérve ismét megnyomni a küldetés gombját. Az időnek nincs jelentősége, legfeljebb ha versenyzünk valakivel. A jelzők most is a barlang teljes területén vannak szétszórva és az előző feladattól eltérően, a fénygömböket meg kell érinteni, át kell menni rajtuk. Néhány jelző alattomos helyen van, csak ugorva, esve lehet elérni. A 14 küldetés kissé hosszú és egy idő után bele lehet unni, viszont lehet szép apránként is megcsinálni. Ha végképp nem találnánk meg egy küldetés összes jelzőjét, itt van a puska. Ha mindet befejeztük, a KI a jobb felső sarokban kijelzi a koordinátáinkat (gömbi koordinátarendszer: hosszúság, a középponttól való távolság és magasság). A koordináták ismeretének különösebb haszna nincs, valószínűleg csak a jövőbeli, füstbe ment tervekben lett volna rá szükség.

Ezzel bejártuk magát a várost. Innen azonban még sok helyre, más Korokba lehet menni, ezek külön küldetések. Mindegy, hogy milyen sorrendben csináljuk meg őket.

 

D'ni számok, hasznos tudnivalók, stb.

 
  1. (Nagy Zéró) Obszervatórium
  2. (Nagy Zéró) Udvaron a lépcső mellett
  3. (Ae'gura) A kikötő végén az alagútban
  4. (Ae'gura) A kikötői nagy lépcső aljától tovább a törmelék felé
  5. (Ae'gura) A dokkok legvégén
  6. (Ae'gura) A nagy lépcső középső pihenőjél
  7. (Ae'gura) A romos Kahlo bár bejárata közelében
  8. (Ae'gura) A romos Kahlo bárban
  9. (Ae'gura) A főtértől induló Tokotah úton, a Nexus terminál fölött
  10. (Ae'gura) A múzeum bejárata közelében
  11. (Ae'gura) Bent a múzeumban
  12. (Ae'gura) A főtéren a Céh Központ felé vezető bejárat barrikádjánál
  13. (Ae'gura) A palotánál a Királyok Terme után a lépcsőn egy sötét ajtóban
  14. (Ae'gura) A palotától a Könyvtár felé vezető út baloldalán a T-elágazás előtt
  15. (Ae'gura) A palotától a Könyvtár felé vezető út baloldalán a T-elágazás után
  16. (Ae'gura) Mélyen lent a Könyvtárban
  17. (Ae'gura) A Könyvtár mögött a szakadék szélén
  1. (Ae'gura) Az ideiglenes fa függőhídon
  2. (Ae'gura) A Koncert terem és a kanyon közötti lépcsőn
  3. (Ae'gura) Kadish galéria
  4. (Ae'gura) A kanyon egyik omlásában
  5. (Társaság) Erkély (Gahreesenből)
  6. (Társaság) Az osztályterem fölötti tetőn (Eder Kemoból)
  7. (Társaság) A vízesés közelében
  8. (Társaság) Az előadóterem folyosóján
  9. (Társaság) A fénykert közepén
  10. (Társaság) Az osztályteremben
  11. (Társaság) A tojásszoba folyosóján
  12. (Ae'gura) Sharper irodájában
  13. (Ae'gura) A Tokotah ház tetőirodájában középen a ládákon (Eder Girából)
  14. (Ae'gura) A Tokotah ház tetőirodájában a Kerath Ívére néző résnél
  15. (Ae'gura) A főtér felé néző háztetőn (Gahreesen Kiképző központból)
  16. (Ae'gura) A kanyonra néző erkélyen (Kadish egyik gyűrűtől)
A lap egy vetítőt ad Reltohoz. Erre fel lehet tölteni a KI-vel készített, vagy másoktól kapott képeinket. Álljunk közel a vetítőhöz, ekkor az alján egy kék fény felvillan. Nyissuk ki a KI-t egészen. A balszélen láthatjuk, hogy a játékosok listája alatt megjelent a Devices, Personalimager opció. Válasszunk ki. Ekkor középen a fejlécben is megjelenik a neve. Ezután válasszunk ki egy képet és kattintsunk a Personalimager felirat melletti kis háromszögre.