Gahreesen 1. 
 

Megérkeztünk a Gahreesen Korba (a továbbiakban a könyvespolcunk második helyén levő könyvvel kapcsolódhatunk ide). Itt található az egykori d'ni Felügyelők Céhének a kiképzőközpontja.

A földszint

Az épület közepén levő ún. "kútból" indulunk. Egy táblát látunk "Szerezd meg a KI-t" felirattal. Továbbhaladva a fogadószobán keresztül egy körfolyosóra jutunk, az automatikusan csukódó és nyíló ajtók azonban nem működnek. Csak egyfelé haladhatunk, míg egy kisebb szobába érünk, ahol rácsos rekeszek vannak körben. A szobát átkutatva az egyik rekeszben egy kapcsolókőre vagy bahro-kőre bukkanunk: egy kőlapra erősített vászon egy kapuképpel.

A kapcsolókövekkel is lehet más Korokhoz kapcsolódni, oda átmenni. Az első használat után a megfelelő kapcsolat megjelenik az illető Kor Könyvében. Tegyünk egy kerülőutat és próbáljuk ki. Egy erkélyen találjuk magunkat. Az erkély a Bevin nevű Társaságban van. (A Társaságok a régi D'niban az azonos érdeklődésű, emberek, barátok közös lakóhelyei, kulturális és szórakozó központjai voltak.) Egy pillantást vethetünk felülről a Társaságra, a hátunk mögött meg egy furcsa hieroglifákkal telerajzolt szikladarab van, az ún. bahro-szikla. A hieroglifákat, rajzokat jegyezzük meg, mert segítenek kitalálni a végjáték teendőit. Az erkélyről nincs más kiút, mint visszakapcsolódni a derekunkon viselt könyvvel Reltora. Itt vegyük észre, hogy a könyvespolc nyolcadik helyén megjelent egy új könyv, benne a megfelelő kapuképpel az erkélyre (mint említettük, ha a kiegészítőcsomag is installálva van, ez a könyv már eleve ott van a polcon. Ekkor csak egy új oldal adódik a könyvhöz). Ezután a polc második könyvét használva térjünk vissza Gahreesenbe.

Továbbhaladva a következő helységben egy nagyobbacska masinára bukkanunk, ez adja ki az KI-ket. A közepét megérintve kezünket egy nyílásba dugjuk és megkapjuk a karóraszerű KI-t. Ez egy d'ni kommunikációs eszköz. Sajnos, csak az Uru online változatában tud igazán sokat, most egyelőre csak fényképeket készíthetünk vele (F5 gomb vagy a KI-n levő szemre kattintva; a KI-t magát az F2 gombbal vagy az alsó menűsorból nyithatjuk ki). A következő szobát egy széles repedés szeli ketté. A szélére állva át kell ugornunk. Ha véletlenül beleesnénk, az se baj (ismét használnunk kell a Relto Könyvet), ha nem, akkor is vizsgáljuk meg felülről.

A hasadék túloldalán egy omlást, nagy halom törmeléket találunk, balra egy ajtón kijutunk a körfolyosóra. Az ajtók nem működnek, valami más utat kell találnunk. Ha ez sikerült, akkor egy kétoldalt rácsos ketrecekkel teli helységbe jutunk, egyik végén nagy omlással. A ketrecek tetejére felmászhatunk. Az egyik oldalról egy deszkán keresztül az omláshoz mehetünk, innen a leomlott falon óvatosan, lassan lépve, kicsiket ugrálva feljutunk egy keskeny peremre. A mélység felett egy újabb deszkán egyensúlyozva átjutunk a túloldalra. Az első ügyességi rész.

Eddig egyébként már Yeesha-vásznakat is kellett találnunk

Az emelet

A deszka után hamarosan az emeleti körfolyosóra érünk. Továbbvezető út látszólag nincs. Az egyetlen érdekes dolgot egy széles repedésben találjuk, ahol furcsa módon mozog a fal. Ahogy bejutottunk a falba, ugyanolyan módon kell ki is jutnunk. Több-kevesebb próbálkozás után megérkezünk a generátor terembe, amely az egész erőd áramellátását biztosítaná, ha be lenne kapcsolva. De nincs.

Nézzünk alaposan körül. Elsőként érintsük meg a megtalált Yeesha-vásznat. Talán rájöttünk már, hogy ezek nagyon hasznos módon könyvjelzőként is működnek: a reltoi Gahreesen könyv legelső oldalán is megjelent egy kézjel. Ha ezt megérintjük, akkor a Korban ahhoz a vászonhoz kapcsolódunk, amelyiket utoljára megérintettük (a könyvben továbblapozva ismét használhatjuk a kapuképet is.)

Találunk egy kapcsolótáblát és két pedált, ezek azonban látszólag nem működnek. Ráállhatunk egy nyomásérzékeny lemezre is, ekkor egy súly húzódik fel mögöttünk és fények kezdenek villogni. Nézzünk ismét körül. A megoldásnak lassan körvonalazódnia kell.

Ha beindult az áramellátás, működnek az ajtók, sokkal könnyebb a közlekedés. A liftek is működnek, keressük meg őket. Ha sikerült beszállni a liftbe, az felvisz minket a forgó erőd tetejére. Gyönyörködjük ki magunkat a tájban. Ha kimegyünk a híd végére, egyértelmű, hogyan lehet továbbjutni a második, még hatalmasabb forgó erődbe, a kiképzőközpontba. Először át kell ugranunk a két forgó erőd közötti sziklatoronyra. Álljunk a híd végére, majd amikor a híd már odafordult a sziklához, azonnal csináljunk helyből egy futóugrást (inkább egy pillanattal előbb, mint később).

Ha sikeresen landoltunk a sziklán, azonnal érintsük meg a Yeesha-vásznat, így ha a továbbiakban balesetet szenvednénk, azonnal ide térhetünk vissza. A tetőről egy rámpán lemehetünk egy alsóbb peremre is. Körbenézve látunk magunk alatt egy alacsonyabb és egy nagyon apró sziklatornyot, valamint egy nagy kaput (bahro-kapu), ami az ún. bahro-barlangba vezet. De mint a sivatagban, ez is csak akkor nyílik, ha az összes vásznat megtaláltuk. Most is leugorhatunk: a peremről egy futóugrással az alacsonyabb sziklára, annak a széléről a kapuhoz. (Az apró torony elérése nehéz, sportkedvelők megpróbálhatják)

A kiképzőközpont

A szikla tetejének széléről át kell ugranunk a nagyobbik építmény egyik hídjára. Ez még pontosabb időzítést igényel, mint az előző ugrás, bár ez a híd lassabban forog. Ha sikerült, menjünk be a kiképzőközpontba. Egy körfolyosóra jutunk, amelyből hat terem nyílik: két konferenciaterem, két kontroll- avagy megfigyelőterem és két kiállítóterem szkafanderekkel. Középen található a hatalmas gyakorlóterem a megmászható Fallal (ez csak az online Uruban érhető el.) A konferenciatermekben találhatunk néhány dolgot, többek között az egész erődrendszer leírását egy füzetben, valamint a KI leírását egy másikban. (mint említettük, a KI legtöbb funkciója itt sajnos nem működik). Egy bahro kapcsolókő pedig egy erkélyre vezet a városban (a városba vezető kapcsolatok az első használat után Relton egy barna könyvben, mint kapuképek gyűlnek össze, így könnyebb ismét eljutni ugyanarra ahelyre).

Az egész épületet bejárva sem akadunk a még két hiányzó Yeesha vászonra – nyilván vannak még olyan részek, amik csak máshonnan érhetők el.

 
 Gahreesen 2. 
 

Ha végkép nem találtuk volna meg egy másik Korban az idevezető utat:

Egy sötét és barátságtalan helyre érkezünk, egy börtöncellába. Nézzünk körül, két dolgot is találnunk kell a limlomok mellett. Az ablakon alig látunk ki, de a mozgó táj biztosít affelől, hogy az egyik gahreeseni erődben vagyunk. Egy lyukon keresztül juthatunk ki a cellából a folyosóra. Itt tovább kell keresgélnünk, amíg találunk egy felvezető létrát.

Egy újabb körfolyosóra érünk, ezúttal szerencsére a szabadban. Keressük meg az ajtót, amely egy technikai helységbe visz. Innen továbbjuthatunk a kiképzőközpont tetejére. Miután megtaláltunk az összes Yeesha vásznat, következik az utolsó fizikai próba, eljutni a bahro-kapuhoz, amit a két erőd közötti sziklatoronyról érhetünk el. Menjünk tehát vissza Reltora, onnan Gahreesen kiinduló pontjára, ismét fel a lifttel a tetőre és ugorjunk át a közbenső sziklatoronyra. Itt ne felejtsük el ismét megérinteni a Yeesha-vásznat! Álljunk a peremre, az alacsonyabb sziklatorony felé. Futóugrás helyből. A toronynak menjünk a bahro-kapu felőli szélére, centírozzuk a kapuhoz vezető út kezdetét (első személyben), majd újabb helyből futóugrás következik. Ha szerencsésen megérkeztünk, menjünk a kapuhoz. Ha nem, akkor Reltoról egyből kapcsolódhatunk a középső toronyra a Könyv elején a vászon képét megérintve. Gyakorlat teszi a mestert.

Ezután lépjünk be a bahro-kapun. Sötétben kell előrehaladni, közben hallhatjuk a bahrok nem valami bizalomgerjesztő sikoltozásait. Egy bizonyos helyet elérve meghalljuk a kapcsolódás ismerős hangját.

 
 Bahro barlang 
 

Egy kék fényben villódzó barlangba érkezünk. Szűk a hely, egy oszlopot látunk, mellette letekintve feneketlen, csillagokkal teli mélységet... Megszólal Yeesha is. Miután befejezte a beszédét, vegyük magunkhoz az oszlopot. Ezután térjünk vissza Reltora - de a szokott úton nem sikerül! Egy megoldás marad:

 

Kezdés –  Gahreesen –  Teledahn –  Edir Gira és Kemo –  Kadish –  Végjáték

 

 
Egy ún. Relto lapot találunk az alján. Le kell ugrani érte. Ha felvesszük és rákattintunk, hozzáadódik a Relto-könyvhöz és a szigetünkön is megjelenik a megfelelő tulajdonság, tárgy. A hasadékból Reltora visszatérve néhány rugdosható rönköt és nagy követ vehetünk észre. A folyosó falában valahol egy elég széles
repedést találunk ahhoz, hogy átférjünk rajta.
Egyet lent a hasadék után, a törmelékhalom mögött,
a másodikat az iménti rácsos ketrecek tetején.
Várjunk a mozgó fal előtt türelemmel és figyeljünk. A fogazott mozgó falon egy helyen széles repedés van (vagy a fal áll és az épület mozog?). Ebbe kell az alkalmas pillanatban beleugranunk. Mielőtt a repedés megérkezik, közvetlenül előtte néhány törött fogat, bordát látunk. Álljunk, illetve fussunk készenlétben a shift és előre gombokat nyomva (icipicit jobbra fordulva esetleg), majd a repedés érkeztekor azonnal ugorjunk a szóköz gombbal. A lemezre állva egy súllyal működő ideiglenes áramgenerátort indítunk el. Addig kell a többi kapcsolót bekapcsolni, amíg van áram. A sorrendet próbálgatással állapíthatjuk meg. Ha közben kifogy az áram, előlről kell kezdeni az egészet. Először az első főkapcsolót kell felkapcsolni, aztán a két pedált megnyomni, majd a második főkapcsolót. Bár mindezek futva és kellő gyakorlattal egyszerre is megcsinálhatók, inkább mindegyik után fussunk vissza és álljunk rá a lemezre, míg a súly ismét teljesen felemelkedik. A második kapcsoló után beindul a főgenerátor. Ezután már nem kell sietni a másik kettő, az ajtók és a liftek főkapcsolójának felnyomásával. A földszinten keressük őket. A kiképzőközpont egyik konferenciatermében van Simpson jelentése, azon egy sárga cédula. Olvassuk el. Teledahnban, a tengerparti hátsó nagy gomba alsó termében, a lépcső alatt van egy ide teleportáló kapcsolókő. Érintsük meg a kéz jelét. Ugorjunk le bátran a csillagok közé...