Myst és RealMyst végigjátszás


Fák tengere Kor (Channelwood Age)

Vedd szemügyre a legmagasabb fát, ami körül egy kis emelvény van, valamint a fa melletti faházat, benne egy kazánnal és egy nagy piros kerékkel. Megfordulva az ajtó mellett egy széfet látsz. Mi is volt a fához tartozó titkos kulcs? Az ötlet biztos egyből jön: állítsd be a széfet erre a számra. A széfben egy gyufát találunk, amivel gyújtsd be a kazánt, aztán forgasd a nagy kereket jobbra jópárszor. Mikor nagy durranásokat hallasz, siess ki és vedd szemügyre a változásokat. Ha nem boldogulsz, akkor

Jé, egy lift a fában! (A Myst játékok alkotói nagyon szeretik az agyafúrt lifteket.) Igen ám, de odafent van a fülke a magasban, valahogy le kéne csalni. Vissza a házba tehát és tekerd le a gőzt. Ezután lesbe állva a megfelelő pillanatban beugorhatsz a lefelé haladó faliftbe. (Ha a felfelé haladóba ugornál be, akkor sincs nagy baj, nyomogasd szorgosan a gombot.) Ha le­érkeztél a fa gyökereihez, nincs más dolgod, mint használni az új Könyvet.

Az alsó szint

Egy deszkapallón térsz magadhoz, körben a vízből hatalmas fák törnek az ég felé. A deszkapallók szertágazva vezetnek a fák között, mindegyiken vízvezetékkel, az egyik irányban egy kiemelkedő szikla tetején egy szélkereket látunk. Találsz egy zárt ajtót, mögötte spirális lépcsővel, egy nem működő liftet. A csövek mindenütt kis motorokhoz, vízturbinákhoz vezetnek. Mindegyik áll. Víz kell. A csövek elága­zásánál csapok vannak. Nézz felfelé is, a felső szinten a fákon fészekszerű kunyhókat, köztük lengedező függőhidakat láthatsz.

Kövesd a csövet fel a sziklára. Itt a szélkerék egy szivattyút hajt, előtted van a nagy víztartály, amelybe felül ömlik a víz egy csőből. Engedj vizet a csőhálózatba. Menj vissza az erdőbe, útközben azonban észre kell vegyél valamit. Kövesd a vizet, az elágazásoknál fordulj a füled szerint. Kezdetben tarts balra. A vízcsobogás egy zsákutcánál ér véget, ami nem jó. Át kell irányítani valamelyik szerkezethez. Menj egy elágazást vissza és váltsd át a víz irányát. Kövesd a csobogást és egy kallantyús szerkezethez kell(ene) érkezned. A turbina már hangosan zakatol, a kart meghúzva egy híd emelkedik ki a vízből, továbbmehetsz.

Egy lifthez érkezel, ami persze víz nélkül működésképtelen. Hogyan kaphatna vizet? Ha sikerül ezt a liftet üzembe­helyezni, magyarázat nélkül is gyorsan kiderül, mire is jó. Ugyanilyen módszerrel helyezd üzembe a másik liftet is, ami felvisz a magasba, a felső szintre. Ha kicsit elkeverednél közben, itt van egy térkép segítségül. A fa körül tekeredő lépcsőt a bezárt kapu miatt most még nem lehet használni, ezért a lifttel kell felmenni.

A felső szint

A kötélhidakkal összekötött fészekszerű kunyhók, a falu kezdetben zavaros labi­rintusnak hat, de csak azért, mert előszőr egyformának néznek ki. Idővel azonban a kis különbségek alapján jól lehet tájé­kozódni. A barangolás közben három dologra kell ráakadni: a fán tekergő lépcső tetejére és ami mellette van. A lépcsőt itt fent is egy ajtó zárja le, így ennek a nyitómechanizmusát is meg kell találni, ez a harmadik dolog. Ez utóbbi kicsit macerás, mert a kis kallantyú könnyen beleolvad a környezetébe. A felső szint térképe

Az ajtó távnyitása után használhatod a lépcsőt, nyisd ki az alsó kaput is... kell is, hiszen innen indul egy újabb lift fel a legfelső szintre, ennek viszont el kell indítani a motorját, vagyis a vizet oda kell irányítani a megfelelő csapokkal.

A legfelső szint

Itt találod meg Sirrus házát és Achenar... hát, kuckóját. Ha alaposan átkutatod megtalál­hatod mindazokat a dolgokat, amikre számíthatunk. Achenar oldalán meg­hallgathatod az üzenetrögzítőt – Sirrus a testvérét fricskázza, hogy milyen érdekes gépezetet alkotott, Achenar pedig érthe­tetlenül makog. Egy fával arrébb az érdekes gépezetet is megtekinthetjük.

Ezután nincs más dolgod, mint az egyik lappal a kezed lejönni, és átterelni a vizet a távolabbi lifthez. Myst szigeten mindkét két fiú a Börtön Könyvben továbbra arról próbál meggyőzni, hogy ő ártatlan és a másik a bűnös.

és a széf
sziget

et egyik lapos
nagyon könnyű
és ha követed az
sításokat. Először
egyik jelző
szigeten. Fordítsd
e állásba. Aztán
s az ottani
i helyzetbe.



 

Selenia Kor (Selenitic Age)

Készülj fel rá, hogy a füledet alaposan igénybe fogja venni ez a Kor. A negyedik Könyv az űrhajóban van eldugva, az űr­hajóhoz pedig egy kábel vezet a földalatti generátorteremtől. A generátorteremben két sor kapcsolót látsz és egy voltmérőt, minél több generátort kapcsolsz be, annál nagyobb lesz a feszültség. A forgó tornyban látott kulcs hány voltot emleget? Vigyázz, mert ha a feszültség túl nagy lesz, lecsapódik a biztosíték! Ha így járnál, meg kell keresni a biztosítékokat és visszacsinálni őket. Remél­hetőleg nem okoz különösebb gondot kitalálni, hogy mely generátorokat kell beindítnai.

Ha a feszültséget beállítottad, irány az űrhajó. Odabent jobbra egy orgonaféle hangszer, balra egy csúszóbeállítós hang­generátor van. Ha eddig nem tetted volna, akkor most lapozzuk fel a Kor Könyvét, ahol rá kell bukkanj a megoldásra, hogy milyen hangokat kell lejátszani. Próbáld megjegyezni a dallamot. Ezután jön a neheze, mert a másik oldalon a csúszkákkal ugyanezt a hangsort kell beállítani. Akinek jó a hallása, nem olyan nehéz, akinek nem, az próbálja számol­gatással beállítani. Eléggé frusztrálós dolog. Ha a hangsor beállítása jó, a nagy gomb lenyomásakor a felső lencsében megjelenik a kapcsolókönyv. Érintsd meg...

Látszólag ugyanott vagy, legalábbis amíg ki nem mész. Hamarosan egy ajtóhoz érsz, mellette a nyitószerkezet... ismerős ugye? Csakhogy itt nem tiszta zenei hangokat kell beállítani, hanem különféle zörejeket. Tovább, fedezd fel a szigetet. Ha egyre csak balra tartasz, egy kis fás ligethez érsz, csobogó vízmedencével, felette egy mikro­fonnal. A medence mellett egy piros nyomógomb van, ha megnyomod, mögötte kigyullad egy szimbólum. Jegyezd meg a szimbólumot és hogy milyen hangot hallasz a gomb megnyomása után!

A szigetet bejárva még négy hasonló helyet találsz: egy mély repedést benne dübörgő lávával, egy romos toronyórát, színes szik­lákat a vízben és végül egy szeles helyet egy akna lejárata mellett. Mindenütt tegyél ugyanúgy, ahogy először. Térkép Mögötted a tóban egy torony magaslik, egyfajta tévé átjátszóállomásnak néz ki. Ide egy alagúton mehetsz át, az utolsó mikrofontól, ha lemászol az aknába.

A torony tövében kinyílik egy beállító­panel. Fent egy kép­ernyő, alatta két zöld nyíl, amivel a képet mozgathatjuk. Látszik a forgatás szöge is, lent az öt szimbó­lum, legalul pedig egy szumma jelű gomb. Próbálj ki mindent. A nyilak forgatják a kamerát. Alul jelöld ki az egyik szimbólumot és a zöld nyilakkal mozgatva a képet keresd meg a szimbólumhoz tartozó helyet a szigeten. Figyelj a hangokra. Próbáld meg a hang alapján pontosan beállítani a jelhez tartozó helyet. Ha úgy gondolod, hogy mind az öt helyet pontosan beállítottad, nyomd meg a szumma gombot. Jegyezd fel, hogy a hangokat milyen sorrendben hallottad vissza. Ezután siess vissza az űrhajóhoz közeli ajtóhoz és állíts be ugyanilyen sorrendben a hangokat. Gombnyomásra kinyílik az ajtó, szabad az út a föld alá!

Egy hatalmas csar­nokba érkezel, közé­pen egy tenger­alatt­járó­szerű alkotmány van, amelybe be is száll­hatsz. (Ugye nálad van egy színes lap?!) Üljünk le a vezérlőpulthoz és nyomjuk meg a zöld FORWARD - ELŐRE gombot. A jármű forogva lesüllyed egy alagútba. Egy földalatti labirintusban vagy, amelyen át kell haladni. A zöld gomb előre, a piros hátra visz, a két kék forgatja a járművet a nyolc égtáj irányába, amint az jobbra látszik (N, NE, E, stb.) Ha megérkezel egy állomásra, a felhangzó hang mutatja, hogy melyik irányba kell elfordulni és továbbindulni. A balodali gombbal ismét meghallgatod az aktuális hangot. Észak - kling, kelet - rezzzeg, dél - klang, nyugat - prrrih. A mellékégtájak ezek kombinációi. Háromféleképpen juthatsz át a labirintuson:

Feltérképezed a labirintust, minden megállónál körbefordulva és próbálgatva az irányokat. Ez eléggé mazochista dolog, megszállottaknak való. Térkép
A hangok alapján haladsz. A megálláskor felhangzó hang mutatja a következő irányt. A gomb nyomásával ismét meghallgathatod.
Kövesd a megadott irányokat:

Egyébként az első kanyartól eltekintve egyfajta "jobbra fordulj" logika érvényesül a labirintusban. Ha visszaérkezel a könyvtárba, helyezd a piros vagy kék lapot a megfelelő könyvbe.


 

Myst sziget ismét

Ha mind a négy lapot behelyezted a piros illetve a kék könyvbe, Sirrus és Achenar szövegelését gond nélkül végighallgathatod.

  Sirrus beszéde ...Katt...

Ah... Hát végre visszatértél. Nagyon le vagyok neked kötelezve, már közel van a szabadulásom. Sirrusnak hívnak. Biztos vagyok benne, hogy eddigi kutatásaid során meggyőződhettél arról, hogy az én gonosz testvérem, Achenar a bűnös s én ártatlan vagyok. Engem börtönzött be ide igazságtalanul az apám.

Nem tudom, hogy ki vagy és hogy kerültél erre a szigetre, de feltételezem, hogy van már némi fogalmad a könyvekről. Apám mestere volt a könyveknek. Könyvek százait írta, mindegyik fantasztikus helyekre és korokba kapcsolódott. Az a terem, ahol most állsz, volt apám könyvtára. Itt, ebben a szobában, ezen a Mystnek nevezett szigeten kapott helyet a legtöbb ilyen könyv.

Apánk mindig szemmel tartotta a felfedezőútjainkat. Szigorú felügyelet alatt nőttünk fel. De mikor nagykorúak lettünk, szabadjára engedett és korlátlanul használhattuk a Mystbeli könyveket. Egyre kevésbé ellenőrizte a kalandozásainkat. Így szabadjára engedve a testvérem kezdett egyre inkább megzavarodni. Egyre inkább elvett a Koroktól, ahelyett, hogy adott volna. Hamarosan torz örömét nyerte a Korok meghódításában és lerombolásában. Szörnyű volt ez a rombolás utáni szomjúság. De sajna, még én is túl későn vettem észre, hogy megháborodott. Az összes Kort tönkretette négy kivételével.

Haladéktalanul figyelmeztettem apámat. Arra számítottam, hogy felismeri Achenar bűnösségét. De haragjában mindkettőnket bebörtönzött ezeknek a könyveknek a lapjaiba, úgy tervezve, hogy addig tart itt minket, amíg eldönti, melyikünk volt a bűnös.

Apánk egy végső útra indult az igazság megismerése érdekében, azonban sohasem tért vissza. Csak feltételezhetem, hogy bajba keveredhetett az útja során s én, az ártatlan áldozat, itt ragadtam mindörökre... De most itt vagy te, hogy szabadjára engedj. Hallgass meg figyelmesen. Még egy lapot kell megtalálnod és akkor mindörökre szabad leszek.

Van egy könyv ezen a polcon, amely szintén megégett, de néhány lapja még érintetlen. A középső polc utolsó könyve. Keresd meg. A könyv különféle mintákkal van tele. Keresd meg a 158-kat, és állítsd be a kandalló ajtaján a mintát. Ezáltal hozzájutsz az utolsó vörös oldalhoz, én kiszabadulok és természetesen megjutalmazlak.

A kék lapra ne is figyelj. Az a testvérem könyvéhez tartozik, s a hideg is kiráz annak a gondolatára, ha őt szabadítanád ki...

Még egy figyelmeztetés. Ahol a kék és a vörös lap van, látsz egy zöld könyvet is. Ha megérinted a zöld könyvet, te is örökre csapdába esel. Apánk is ugyanerre figyelmezetett minket már jó régen, úgyhogy te is fogadd meg a szavait. Indulj. Hamarosan szemtől szembe is találkozhatunk.


  Achenar beszéde ...Katt...

Helló. Achenar vagyok. Örömmel látom, hogy visszatértél és segítesz kiszabadulni ebből a jogtalan rabságból. Sirrus tette ezt velem. Sirrus, az én veszedelmes bátyám. Ne hallgass rá! Figyelmeztetlek! Figyelmeztetlek, hogy ő hazudik. Ne dőlj be a gonosz hazugságainak. Nehogy kiengedd. Megölte az Apámat. Téged is meg fog ölni.

Akkor kezdődött, mikor a bátyám, Sirrus sóvárogni kezdett a gazdagság után. Kirabolta Myst Korait. Magának halmozta fel a kincseket. Míg Apa... Apa éberségét elaltatta, az én beteges bátyám titokban királynak kiáltotta ki magát. Myst Korainak a királya, az ő szavaival... utálattal tekintett rám... az ő alázatos tesvérére.

Gyűlöltem!

Aztán Sirrus nekilátott Myst Korait szétrombolni. Felégette az erdőket. Lerombolta az építményeket. Elárasztotta a földeket. Legyilkolta a lakosokat. Mindent lerombolt négy Kor kivételével.

Természetesen megpróbáltam apát figyelmeztetni, de amikor végül megtaláltam... Sirrus is ott volt, ügyesen beszélt, egy hazug kígyó nyelvével.

Meggyőzte Apát, hogy én voltam az, aki szétrombolta a Korokat... Én sóvárogtam a préda, a gazdagság iránt. És mindennek a tetejébe még arról is meggyőzte Apát, hogy gyilkos vagyok. De a Sirrus szervezte csapás nem volt olyan gyors, ahogy remélte volna, s Apa lassú halála során kételkedni kezdett Sirrus ügyes hazugságaiban. S akkor haldokló apánk mindkettőnket bebörtönzött, mert nem tudta, melyikőnk hozta rá a csapást.

Esküszöm, hogy az igazat mondom. Engedj szabadon. Szabadon kell engedned! A bátyám egy álnok hazudozó. Csak bosszút szeretnék állni Apám szörnyű meggyilkolásáért. Higgy nekem.

Egyetlen egy lapot kell még megszerezned, hogy kiszabadíthass. A középső polc jobbszélén van egy megégett könyv, ami más mint a többi. Ez kölönböző mintákkal van tele. Keresd meg a 158. mintát. Állítsd be ugyanazt a mintát a kandallóban levő panelen. Ezzel hozzájutsz az utolsó kék laphoz.

Emlékezz rá, hogy ne a vörös lapot hozd el. Csak a kék lapot vedd el és térj vissza gyorsan ide hozzám.

És ne érj hozzá a zöld könyhöz! Az egy ügyesen megtervezett csapda azoknak, akiket nem figyelmeztettek. Ne ess kísértésbe, egyébként ott fogsz meghalni és elrohadni, bebörtönözve, akár csak én.

Nagyon megéri majd a számodra, ha követed az utasításaimat. Ezt megígérem. Most menj. Menj.

A két testvér mindegyike saját magát ártatlannak, a másikat bűnösnek tartja. Kinek hiszel? Mindenesetre tegyünk úgy, ahogy kérik. A polcról kivéve a rejtjeleket tartalmazó könyvet, jegyezd fel a 158. lapon található mintát. Ezután bújj be a kandallóba, nyomd meg a gombot és a panelen kattogtatva írd be a kódot. Ha minden jól sikerült, akkor a kandalló elfordul. Újabb piros és kék lap, amik után a fiúk vágynak, és egy zöld könyv... Talán célszerű a zöld könyvet kinyitni, de aztán ne kapkodd el a dolgot... Hallgasd meg inkább, mit mind Atrus.

  Atrus beszéde ...Katt...

Hát te ki az ördög vagy? Nem, várj! Ne gyere ide D'niba. Még ne. Nagyon sok kérdésem lenne hozzád barátom, s minden bizonnyal neked is hozzám. Hol is kezdjem?

Menjünk talán sorjában. Atrusnak hívnak. Attól tartok, már találkoztál Myst szigetén a fiaimmal, Sirrusszal és Achenarral a piros és a kék könyvben a könyvtáramban. A könyvtáram... a munkáimat, az írásaimat tartalmazza. Sok könyvet írtam. Sok könyvet, amelyekkel fantasztikus helyekre lehetett kapcsolódni. Ez egy olyan Művészet, amelyet még az apámtól tanultam sok-sok évvel ezelőtt.

De a piros és a kék könyv más. Azért írtam azokat a könyveket, hogy csapdába ejtsem a túl mohó kutatókat, akik belebotolhattak a szigetembe itt Mysten. De meg se fordult a fejemben, hogy a saját fiaim eshetnek bele.

A fiaim, Sirrus és Achenar. Sokat utaztunk együtt. Szabad kezet kaptak a könyveimben. Ez talán nem volt helyes dolog. Láttam bennük a növekvő mohóságot. Nem beszéltem nekik a kék és a vörös könyvről. Túlzottan elszabadult a képzeletük. Gazdagságról és hatalomról álmodoztak. Nem tudták persze, hogy a két könyv csapda. Kérleltek, hogy hadd használják azokat a könyveket is, de visszautasítottam őket.

Egy tervet eszeltek ki, egy gonosz tervet. Fogalmam sem volt róla, hogy mohóság már ennyire elurallta őket. Az anyjukat... a saját anyjukat használták fel arra (ó szegény Catherinem) hogy idecsalogassanak engem D'niba. Visszatérhettem volna persze Mystre, ha nem téptek volna ki egy lapot a Myst kapcsolókönyvemből. Anélkül a lap nélkül nem tudok visszatérni.

Te viszont barátom elhozhatod azt a lapot. Csak imádkozhatok, hogy nekem higgy és ne a fiaim hazugságának. Ha megtalálnád azt a lapot és idehoznád nekem D'niba, akkor visszatérhetnék Mystre és a fiaim megkapnák a méltó büntetést azért, amit tettek.

Folytatnom kell az írást. Remélem hiszel nekem. Siess kérlek. Hozd el a lapot. Hozd magaddal a lapot.

Hármas dilemma előtt állsz, kinek higgy? (A döntés előtt mindenesetre csinálj egy védést). Sirrusnak vagy Achenarnak hiszel és odaadod az utolsó színes lapot.

Atrusnak hiszel. Ebben az esetben is két döntés lehetséges. Azonnal belépsz a könyvbe hozzá, vagy előbb megkeresed a kért fehér lapot és majd odaadod neki.

Hol lehet a fehér lap? Útmutatásunk már van hozzá. Ha a kezedben van az Atrus óhajtotta fehér lap, siess vissza a kandallóba és lépj be D'niba Atrushoz.

Atrus hálálkodva rakja bele a hiányzó lapot a Myst szigetre visszahozó kapcsolókönyvbe. Pár pillanatra eltűnik, a fiaival kapcsolatos ügyintézés végett.

  Atrus személyesen ...Katt...

Ó barátom, hát visszatértél... add ide a lapot... kérlek, add ide a lapot... a lapot...

A megfelelő dolgot csináltad.... az egyetlen jó választás... hmm.... a fiaim elárultak, de tudom, mit kell tennem. Azonnal visszatérek.


Elvégeztetett... Sok kérdésem lenne, barátom, de az írás nem várhat. Attól félek, hogy a hosszú késlekedésnek katasztrofális hatása lett arra a világra, ahol a feleségemet, Catherine-t tartják túszként fogba. Tartok tőle, hogy nem sok mindent ajánlhatok fel jutalmul a számodra, kivéve a könyvtáramat Mysten. Jónéhány felfedezésre váró világot találhatsz ott.

Többé nem kell a fiaimmal foglalkoznod.

És még egy szivesség. Egy sokkal nagyobb ellenfelem is van, nagyobb, mint amit a fiaim valaha is elképzelhettek. Valamikor a jövőben kérni fogom a segítségedet. De most folytatnom kell a munkámat.

Itt van ez a könyv, ezt használd a Mystre való visszatéréshez.

Itt a vége, fuss el véle. Illetve ha visszatérsz a könyvtárba, nézd meg, mit tett Atrus a két Börtön Könyvvel. Aztán várj, míg Atrus ígéretéhez híven a segítségedet kéri...


 

Rime Kor

A RealMystben, a Myst 3D változatában még egy plusz ráadás Kor van, Rime. Egy újabb helyet lehet bejárni, a megfejtés jutalma, hogy vethetsz egy pillantást a folytatásra, Rivenre.

Igen, de hol keressük a Rime-ba vezető kapcsolókönyvet? Ha meguntad a téb­lábolást és nem találsz semmi új dolgot Semmi?

Olvasd el Atrus újabb naplójának első felét és lapozd át a játékban az eredetit is, mert az egyik kép rejti a továbbjutás kulcsait. A képben minden benne van, ami szükséges. Ha minden kötél szakad - Ezután megint nézz körül a helységben, mi változott? Mit ábrázol sematikusan az új gomb körüli rajz? A gomb megnyomása után irány tehát a rajzon látható hely. Menj be a földalatti helységbe és írd be a megfelelő négyszámjegyű kódot. A berendezés felemelkedik... de hová? Mi lehet feletted? Odamenve meglátod a Rime Korba vezető Könyvet.

Egy csuda zimankós helyre érkezel, szépen hull a hó. A jégtáblás tengerben pilonok és valamilyen rácsos oszlopok vannak, időnként üvöltés hallatszik. (Ha kisétálsz az egyik oszlopra és pár percig figyeled a lenti tengert, megláthatod a hang forrását.) Menj be a házba. Van egy gázkandalló ugyan, de csak szikrát vet, nincs gáz. A másik ajtó be van fagyva, nem nyílik. Valahogy fel kellene melegíteni a szobát. Ha kiolvadt az ajtó, tovább mehetsz, míg egy lifthez érkezel. Odafent az erkélyen a kapcsolókkal játszadozva megláthatod Atrus kísérleteit a mesterséges sarkifénnyel. Ez azonban nem minden. Miután kigyönyörködted magadat, újabb tennivaló után kellene nézni.

Ha már minden reményt feladtál

Atrus dolgozója a toronyszobában. Itt található naplójának második része. Olvasd el a sarki fénnyel és a kristályokkal kapcsolatos dolgokat. Ebből többek között kiderül, hogy a kristályokkal valahogy be lehet pillantani más Korokba. A sarki fényt már láttad, de hol lehetnek a kristályok? Újabb liftezés Az alagút végén beléphetsz a laborba. Ott egy képernyő előtt öt kis tálkát látunk. Könnyű kideríteni, hogy is működik. Ha már tudjuk, keresd meg Catherine rövid levelét, benne a rajzzal. Állítsd be a rajzon látható kristályokat és színeket. Ha minden sikerül, akkor az ernyőn megjelenik egy riveni táj... Irány tehát Riven! De ez már egy másik játék...


P.S.: Egy húsvéti tojás (meglepetés). Oltsd el a gázlángot – a ház mellett zárd el, majd nyisd meg a gázcsapot. Menj be, csukd be az ajtót, de ne gyújtsd meg újra a gázt. Hallgassd pár percig, ahogy a gáz sziszeg és egyre jobban megtölti a levegőt...

7, 2, 4 Vedd szemügyre az óriási fát. Tekerd meg a tartály alján a csapot. Halk vízcsobogás hallatszik a cső mentén. Ha nem, akkor elügyetlenkedted a csap kinyitását. Erre valók a kis csapok. Haladj a másik ágon vissza, míg rátalálsz egy csőáthi­dalásra, amit neked kell kitekerned. Aztán át kell állítani a csapokat, hogy a víz erre jöjjön. Egy olyan fészekben keresd, ahonnan látszik a lépcső teteje. A lifttől indulva jobbra, jobbra, jobbra, egyenesen Három papírt, akárcsak a Kőhajó Korában. 59 Volt A legjobb egyenként kipróbálni a kapcsolókat és feljegyezni, melyik milyen feszültségű áramot produkál. Odakint a villanyvezeték környékén. Fel kell mászni a két villanyoszlopra. Több kombináció is lehetséges, például: 3,4,5,7,9 és 10 (azért ellenőrizzük le, mert állítólag más Myst kiadásban más feszültségértékek lehetnek a gombokhoz rendelve) Nem árt villanyt gyújtani a sötétben. A zöld nyíl bizonyos helyeken vibrálni kezd. Pontos beállításnál a zöld nyíl kialszik és a hang tisztán hallatszik. Óraütés - 55,6°, sziklák (pánsíp) - 15,0°, kút (szélfúvás) - 212,2°, láva hasadék (dübörgés) - 130,3°, vízesés (csobogás) - 153,4. A megfelelő értékek a RealMyst esetén: 44,3°, 18,7°, 196,3°, 99,4°, 122,1° N, W, N, E, E, S, S, W, SW, W, NW, NE, N, és SE. XXOOOOXX
OXXOXOXX
XOXOOOXX
XOOXOOXX
XXOOXXOO
XXXXXOXO
A kettétépett levél.
Jelzőkapcsolók és a széf
Myst sziget

A széf Myst sziget egyik lapos részén van és nagyon könnyű a hozzáférés, ha követed az alábbi egyszerű utasításokat. Először is keresd meg mindegyik jelzőkapcsolót a szigeten. Fordítsd mindegyiket a be állásba. Aztán menj a dokkhoz és az ottani kapcsolót állítsd a ki helyzetbe.
Menj vissza a könyvtárba. A padlón hever egy könyv. A napló legvége az érdekes.
Menj vissza a kezdethez.
Menj vissza a mólóhoz, le a holografikus megjelenítő kamrájába. A fali kapcsolótáblába írd be a kódot: 40. A megjelenítő oldalán levő gombot megnyomva egy hegy képe látszik. Menj a túloldalra, ott is van egy aktív gomb, azt is nyomd meg. A kapcsolótábla lehajtódott. Az űrhajóhoz vezető utat, illetve a pilléreit. Rajta van a könyvben levő ábrán. Menj a könyvtárba. Meg kell keresni a gázcsapot. Odakint a ház mellett van a gázcsap, nyisd ki. Menj vissza, csukd be az ajtót és gyújtsd be a kandallót. Várj pár percet. Menj vissza az erkélyre és figyelmesen nézz körül. A lift egy tipikus Myst-típusú forgólift. A falon egy piros kapcsoló található, amit megnyomva a lift körbefordul. Szállj ki. De ne fordítsd vissza a liftet. Az állványokra kattintva a kristály formája változik, a kristályt megsímogatva pedig a színe. Ha ugyanúgy beállítottad a kristályokat, ahogy a levélben, akkor nyomd meg a könyv feletti gombot.

Ha Sirrusnak adod az utolsó piros lapot:
Igen! Szabad vagyok! Köszönöm, barátom! Kedves barátom! Azt tetted, ami kell. Te bolond! Mintha te lennél most a könyvben... S mi maradt nekünk? Egy lap.... remélem élvezed az új lakhelyedet, ahogy én is élveztem... Már nem látlak tisztán... a könyvtár olyan, mint volt... Ó Achenar.... Viszontlátásra....
Ha Achenarnak adod az utolsó kék lapot:
Igen!... Szabad vagyok!... Élek... És te hogy érzed magad, barátom? ... Mi az ami itt van? ... A lapok, amiket hoztál? ... Most már az én szemszögömből látod a világot ... Sirrus .. hol van a bátyám? ... Ó igen ... talán valaki majd kiszabadít egyszer téged is ... Ó ... hát vesztettél...
Ó, barátom, visszajöttél. Végre szemtől szembe találkozunk. És a lap, elhoztad a lapot?...
Nem hoztad el a lapot. Nem hoztad el a lapot. Hát micsoda szamár egy alak vagy te!? Ó!! Hát nem vetted komolyan a figyelmeztetésemet?
Isten hozott D'niban. Te és én itt fogunk élni... mindörökké...

 

1    2