Myst Online - Uru Live végigjátszás 6.

Tanácsok
Információk


D'ni számok

A D'niban 25-ös számrendszer használatos (szemben a mi tizes alapu rendszerünkkel. Így 25 különböző számjel van, a nulla és a 24 szám:

A 25-nek van egy külön jele is (négyzetben X), de normál esetben mint "10" szerepel. A helyiértékek balfelé mindig 25-szörösek (mifelénk 10x). Így például:

3×25+12=87, vagy: 1×252+0×25+3=628


Mi az oka a Korok különböző inkarnációjának, párhuzamos világoknak?

A mesebeli (IC) magyarázat: Yeesha, Atrus lánya tette ezt lehetővé. Az egykori d'niak tudták, hogy végtelen számú párhuzamos világegyetem (Kor) létezik, emiatt ugyanannak a helynek végtelen sok variációja létezik, amelyek ha "közel" vannak, csak nagyon kicsit különböznek, de lehetnek nagyobb különbségek is. Ezt hívták ők a "Nagy Fának", aminek végtelen sok ága van és kapcsolódáskor átmegyünk az egyik ágról egy másikra. Mikor egy új Könyvet készítenek, s abban különleges módon leírnak, megalkotnak egy új világot, a Könyv tulajdonképpen kapcsolatot (link) teremt a leírt lehetséges világok egyikével, amely valahol létezik. (A leírás pontossága véges, nem definiáljuk pl. minden homokszem vagy falevél helyét, ezért lehet minden világnak végtelen sok párhuzamos variációja). Azt azonban, hogy az első kapcsolat létrejöttekor a végtelen sok megfelelő világ közül a Nagy Fa melyik ágán levő világ kötődik a Könyvhöz (tehát a sok párhuzamos dimenzió közül melyik fixálódik, melyikbe fog vezetni a Könyv) véletlenszerű, nem tudták befolyásolni. Ezért volt problémás a Könyvek utólagos változtatása, javítása. Kis korrekciókat lehetett végezni, azonban nagyobb változtatáskor megeshetett, hogy a kapcsolat véglegesen megváltozott, átkerült a Fa egy másik ágára, tehát egy másik párhuzamos, de már csak majdnem ugyanolyan világba. Ennek a mellékhatásai kiszámíthatatlanok voltak. Például ha éltek ott helyi emberek, akikkel korábban összebarátkoztunk, a megváltozott (vagyis másik) világban már mint ellenséges vadidegent fogadnak. Ha a Könyvbeli javításokat visszacsinálták, az sem segített, mert az újabb kapcsolat megint véletlenszerűan egy másik Ágra, párhuzamos világba "ugrott át".

Yeesha volt az, aki a régi d'ni könyvíró mestereken és saját apján is túltéve rájött, hogyan lehet készakarva a végtelen sok lehetőség közül pontosan egy adott Korhoz, világhoz kapcsolódó Könyvet alkotni és ezt akár meg is ismételni. Ugyancsak ő jött rá, hogyan lehet olyan Kapcsoló Könyvet írni, amely velünk együtt átjön az új Korba. Ilyen a derekunkra erősített Yeesha Könyv.

A kívülálló (OOC)technikai magyarázat: az online Uru lényegében egyetlen szervergépen fut. Ezért egy Korban nem tartózkodhat egyszerre sok játékos, különben a mozgás egyre szaggatottabb lesz (lag). A városban például ezért maximum ötven (újabban az erősebb hardver jóvoltából kétszáz) játékos tartózkodhat. A különböző inkarnációkkal elkerülhető, hogy túl sok játékos gyűljön össze egyetlen helyre. Persze a probléma áthidalható lenne sok párhuzamos szerver használatával (mint más nagylétszámú online játékoknál, pl. World of Warcraft, Second Life, stb.) Egy nagy szerverpark fenntartása viszont sok pénzbe kerül, ehhez pedig sok tíz vagy akár százezer fizető játékos kellene. Az Uru és a hasonló stílusú játékok viszont csak az emberek szűk rétegét vonzzák... Ebbből az ördögi körből eddig nem sokan tudtak kitörni.

Relto lapok helyei

Ae'gura Nap és holdak Múzeum
Ahnonay Óra
Villámlás
3. Gömb kontrollterem
2. Gömb zárt ajtó mögött
Társaság Szigetek Fénykertben egy ablakkereten
Sivatag Eső
Oszlopok
Sas
Naptár-sziget híddal
Kivetítő Yeesha szobájában
A hasadékban a fa alatti barlang
Riven teleszkóp roncsainál
Zandi lakókocsija melletti tűzrakásban
Eder Delin Pad
Őszi levelek
Az egyik padon a szökőkútnál
Az egyik lugasban
Eder Kemo Relto kunyhó díszítése Egy magas sziklapárkányon a pöfetegeknél
Eder Tsogal Egy kis sziklaoszlop hátsó oldalán
Ercana Óriás gombák
Fénygolyók
Az érkezési hely közelében, az oldalkanyon végén
Az üzem baloldali első vízlevezetője végén a rács mögött
Gahreesen Fahasábok és kövek
Vízesés
Az alsó szinten egy hasadék alján
A börtöncellában
Kadish Növekvő fenyőfa
Pillangók
A piramis előtt a parton egy szakadékon átugorva
Az üres kincsestárban
Myst Kandalló Az egyik polcon
Nagy Zéró Kivetítő képernyő A főlépcső alatt oldalt
Negilahn Buja növényzet Az egyik felső platformon
Óriás Akna D'ni gramofon Az egyik alvóhelyen
Teledahn Kunyhóhoz jobb tető
Dokk
Sharper hálószobájában
A város kikötőjében, a rövid alagútban levő bahro kapcsolókövön keresztül
(nem mindig elérhető)

Sziporkák (Sparklies)

A kis imbolygó sziporkába lépve egy-egy újabb mécsest kapsz a reltoi Naptárszigetre. Ha mind a tizenkettő összegyűlt, a jutalom tűzijáték. Eredetileg minden hónapban csak egy sziporka volt elérhető.

Január Gahreesen A Kiképző Központ körfolyosóján
Február Kadish Az Oszlopok Termében, a 3. oszlop fölött.
Március Eder Gira Az alsó tóban
Április Gahreeden Börtöncella
Május Óriás Akna A pihenőhely falán
Június Minkata A második kiva
Július Ercana A második függősin törött végénél
Augusztus Jalak A középső oszlop tetején
Szeptember Teledahn A rejtett fali fülkénél
Október Phil Reltoja Dokk
November Nagy Zéró A hátsó lépcső tetején
December Myst A könyvtárban