Er'cana

A kanyon

Egy függőleges sziklafalak közötti alagút­szerű szurdokba érkezel. Egyenesen tovább indulva a szurdok végébe érsz, ahol egy újabb titokzatos kockás rajzot találsz. A másik irány kivezet egy kanyonba, ahol egy magasvasút féle függő­vágánya húzódik.

Először járd be, amit lehet és érintsd meg a kagylóvásznakat. Fordulj jobbra és szaladj el a kanyon végébe. Itt a sínen egy mozdonyféle áll, most még hagyd békén. A másik irányba haladva csakhamar elérkezel a kanyon elága­zásához és egy másik, részben pár­huzamos függővágányhoz. Jobbra elmehetsz egy szaka­dékig, majd indulj el visszafelé a kanyon jobboldalán. Egy helyen egy kis oldalvölgy van, ide térj be. Itt valami érdekeset láthatsz a falon: a már több helyről is ismerős csillagrepedés rajzát. Rajz? Meglepetéssel is szolgálhat.

A kagylóvásznak Ercanán csupán a hasznos könyvjelző szerepét töltik be, a Kor meg­oldásához nem szükségesek.

A kanyon túlsó végéig haladva egy nagy gyárhoz, mező­gazdasági feldolgozó­üzemhez érkezel. Térj vissza a túlsó végen a sínen veszteglő masinához. Mássz fel rá a létrán. A gépezet elején van az irányító konzol, rá­kattintva közelebbről is láthatod. Kétoldalt egy-egy kar van, középen egy kallantyú és egy gomb. Nem nehéz az elindítása. Útközben bármikor meg is állhatsz egy időre. Néhány magas növény látható, s gépezetet jobban megnézve és a fantáziádat használva kitalálhatod, hogy miféle szerkezet lehet.

A gyárhoz érkezve hogyan tovább?

A gyár

A betakarítógép első részét leválasztva és elindítva bevisz a gyár, a feldolgozóüzem belsejébe. Itt érintsd meg a Yeesha-vászon kagylóját. Egy ajtón át kimehetsz a szabadba, azonban a továbbvezető rámpa sajnos le van szakadva. Valami más utat kell találni. Hamarosan rá is bukkanhatsz, de az el zárva, valami eltorlaszolja.

Ha szabad az út, lépj be és azonnal fordulj is meg, mert találnod kell egy kapcsolót, amit húzz fel. Ezután mássz le a szervíz­alagútba és menj át a túl­oldalra, majd fel a létrán. Itt ismét kapcsold be az áramot. Egy ugyan­olyan helyre érkezel, mint ahol az előbb voltál. Menj ki a szabadba, itt már végig­sétálhatsz a szennyvíz­tisztító fölötti járdán.

Bejutsz az őrlőüzembe. A három hatalmas őrlőkő mozdulatlan. Ennek a teremnek még három kijárata van, szemben a középső az irányító központba vezet, két oldalt kimenve pedig az óriási vízlevezető csövek végét láthatod, a végüket rácsok zárják le. Kukkants bele mindegyikbe. Az egyik rács mögött egy Relto-lapot látható, egy másiknál a rács hibás és be is mehetsz, azonban a túlsó vége zárva van.

Az irányítócentrum bejárata mellett levő kap­csolót felhúzva beindulnak a hatalmas őrlő­kövek. Innen tovább­haladva kijutsz a süllyesztett keverő­medencékhez, legalábbis az első kettőhöz. Az előbb látott nagy csövek nyilván ezek leeresztői. Menj vissza az irányítócentrumba. Két nagy képernyőt látsz. Az egyiket egy lámpa világítja meg, rajta fel­ismerheted az üzem alaprajzát. Egy része kékesen világít. Ha nem jössz rá, hogy mit mutathat, kapcsoljd ki az őrlőt és nézd meg megint a rajzot. Ne felejtsd el ismét bekapcsolni az őrlőrészleget.

Ha már minden eddig meglátogatott üzemrész biztosan be van kapcsolva, ülj le a másik képernyő elé. Ez komplikáltabb. Lent kétoldalt két kék gomb világít. Ezzel a rajzot csúsz­tathatod. Állítsd be úgy, hogy lásd rajta a négy működő, vízzel teli keverőt. Ekkor a baloldalon négy d'ni számokkal ellátott nyomógomb jelenik meg. Nyomd meg mondjuk a legalsót, a négyest, és próbáld megállapítani, hogy a jobboldalt megjelenő gombok mit csinálnak, ha ki-be kapcsolod őket. Ehhez közben többször is ki kell menni, hogy megvizsgáld a helyzetet odakint. Két keverőt fontos leállítani: az egyiket a Relto-lap miatt, a másikat, hogy továbbjuthass.

Először a Relto-lapot szedd fel, ezzel néhány fénygolyóra (fire marble) tettél szert (a d'niak ezeket használták villanykörte helyett a lámpákban.) Ezután menj vissza, ki a leeresztő csövek szájához, és törött rácson át menj be. Mássz ki a keverőből, ezzel bejutottál a következő részbe, a sütőüzembe. A négy sütőgép azonban ki van kapcsolva. A bejáratnál kapcsold be itt is az áramellátást, ezzel működőképessé tetted a liftet. Tovább egye­nesen nem mehetsz, mert a járdát egy szikladarab tönkretette.

Menj fel a lifttel a felső szintre. Ha a lift útközben elakadna, ez azt jelenti, hogy az irányító­centrumban olyasmihez is hozzápiszkáltál, amihez még nem kellett volna. A felső szinten menj ki a tetőre, onnan a következő épület tetejére és onnan egy aknán át lemászhatsz. Jobbra egy kagyló vásznat látsz és egyúttal rendbehozhatod a járdát is, szabaddá téve az utat, bár még nem mehetsz vissza az előző helységbe a négy géphez, mert a liftező járda fent van.

Az utolsó gépezet szintén nem működik, mellette viszont egy bahro-kő és egy Kapcsoló Könyv is látható. Próbáld ki a bahro-követ. Egy furcsa helyre jutsz, odalent sárgás víz zavarog, valami szerkezet is van ott és egy létra felfelé. Mássz fel a létrán, nézz körül. Ha felugrasz, kipillanthatsz a szemben levő résén, és megpillanthatod a narancssárga d'ni tavat. A barlangban vagy tehát (a városi silóban, pontosabban a város egy D'ni Ashem'en avagy Uran nevű ipari negyedében.) Szerencsére van egy visszavezető Kapcsoló Könyv.

A gép melletti Könyv a felső bahro barlangba visz. Itt a számon kívül három kerek ábra látszik a falon. Jegyezd meg jól őket, a legjobb fény­képet csinálni róluk. Innen csak Relton keresztül térhetsz vissza.

Foglalkozz most az előző helységben látott négy sütőgéppel. A létrán és a tetőn keresztül menj vissza, ereszkedj le a lifttel (ezután már a járda is használható). A négy gépet be kellene kapcsolni.

Visszatérve hozzájuk nézz bele az egyik teleszkópba. Három csúszóbeállítót látsz, alattuk kis jelekkel, jobbra lent egy sárga gombot. A gombot most hiába nyomkodod. Nyilván a három csúszkát kell beállítani valamilyen értékre. Van támpont, ha az eszedbe jut. A csúszkák alatti rajzokat az imént láttad, ha nem is hajszálpontosan ugyanilyan formában.

Ha megvan a rajz, valószínűleg rájöttél, hogy a csúszkákat hogyan kell beállítani.

Miután elindítottad a sütőket, hiába vársz, látszólag semmi sem történt, a szomszédos helyeken sem. Biztos nem? A sütés, hőkezelés eltarthat egy darabig... de vajon mennyi ideig? Erre két független támpontod van.

Ha a sütő befejezte a munkáját (kis kattanás is hallható) itt nem látható semmi különös, de az utolsó teremben észreveheted, hogy a tablet­tázógép kék gombja kigyulladt. Nyomjd meg a gombot. A kinyíló szerkezetben öt hatalmas tabletta látszik. NEHOGY meghúzd a baloldali kart, mert akkor az összes leesik az alattad levő aknába és kezdheted az egészet előlről. A tablettákkal nyilván kezdeni kell valamit, és­pedig két helyen is, hiszen két helyre kapcso­lód­hatsz innen. Először a Könyvet próbáld ki, mivel arról a helyről egyből vissza­térhetsz ide.

A tablettázóból ki kell venni egy tablettát és magaddal vinni.

Amint megérkeztél az iparnegyedben levő helységbe, az avatarod a tablettát egy kis műszerbe helyezi s utána a közepén egy kék csík felszalad. Azután a tabletta lepottyan a narancsárga vízbe, mire az rövid időre erősen felfénylik. A tabletta koncentrált tápanyag a lumineszkáló algák számára, amik a d'ni tó sárga fényét okozzák. Ha a kék csík nem szalad fel egészen, a tabletta nem kifogástalan (ha például nem pontosan állítottad be a sütőn a számokat). Ekkor visszatérés után dobd a szemétbe az egészet a baloldali karral, állítsd be pontosabban a sütő vezérlőjét és készíts újabb adagot.

Ha viszont minden oké, vegyél magadhoz egy újabb tablettát és a kapcsolókövet használva menj gyorsan a bahro barlangba. Érkezés után a tablettát azonnal leejted az alsó barlangba. Rögtön siess a kúthoz és nézz le. Amíg fénylik a víz, a barlang falán mindenféle rajzok látszanak.

Ekkor már kapisgálni kellene, hogy miért is kellett mindez?

A gond csupán az, hogy a fénylés mindössze néhány másodpercig tart. Vagy két játékos kéne, vagy... talán Yeesha segíthet.

Yeesha jóvoltából tehát bőven van rá idő, hogy a másik barlangba még azelőtt odaérj, hogy a lepottyantott tabletta leesne. Mindenesetre – mint már írtuk korábban – célszerű előre beállítani a Yeesha-vásznat Kadish lakosztá­lyára, hogy Reltoról egyből oda tudj kap­csolódni.

Csinálj egy újabb adag tablettát, legyen legalább 2-3 darab. Ejts bele őket sorban a felső bahro barlangban a lyukba, a 14 percbe belefér, hogy 2-3-szor is körbe menjünk Relton keresztül. Ezután Ahnonayn keresztül lépj be az alsó barlangba, keresd meg a falon a négy kőkockát és várj. Az idő leteltével sorban lepottyannak a tabletták és a barlang kivilá­gosodik kb 5 másodpercre. Gyorsan le kellene rajzolni az ábrát, de erre még több tabletta használatával sem biztos, hogy lesz időnk. Csinálj inkább egy fényképet a KI-vel, nyomjuk meg gyorsan az F5-gombot.

Ezzel tehát megvolnánk. Megvan a negyedik kockás minta is, bár egyelőre fogalmunk sincs, hogy mire kellenek majd. Er'cana és Ahnonay befejezése után még hátra van az a bizonyos kagyló útja és a befejezés. Mivel itt már nincs több keresnivalód, menj vissza Reltora és folytasd ismét a Szentélyben.

Ha közel mész és megérinted, Könyv nélkül is kapcso­lódhadsz a felső bahro barlangba. Ezzel azonban most nem sokra jutsz. A kallantyút nyomd fel és húzd meg a jobboldali kart, ekkor az alkotmány elindul. Valamiféle mezőgazdasági betakarító gépezet. Vizsgálódj a gépezet legelején. Próbálkozz az alsó szinten. Valószínűleg a kocsinak, amivel érkeztél, a lenyúló alsó fele. Menj fel, húzd meg a kocsi indító­karját, és azonnal, még indulás előtt hátrálj ki. A bekapcsolt üzemrészek kékek. A felsővel a keverőlapátok állíthatók meg, a középsővel a létra tetején levő csapóajtó nyitható meg, az alsóval a vizet lehet leengedni. A jobb felsőt és a bal alsót. Az irányítópanelen minden bizonnyal bekapcsoltad az egyik vagy másik sütőt is. Kapcsold ki őket. Taszítsd arrébb a szikladarabot. Ezt az irányítóközpontban teheted meg. A központban ülj le az irányítópanel elé. A kék gombbal csúsztasd arrább a rajzot úgy, hogy a négy sütőt jelképező körök látszódjanak. A baloldalon válaszd egymás után a sütőket, a jobboldali sárga gombbal kapcsold be őket. A felső bahro barlangban.

Figyeld meg a rajzok közepét is.
Számold meg, hogy az egyes körökben hány vonás van.


40, 30 és 20-ra kell beállítani a szabályzókat (egy vonás 5 egység), majd nyomd meg a sárga gombot.
A falon talált cetli alapján: 4:10 - The number of the watcher is six hundred and twenty five. - A Látnok száma 625. Ugyanez a szám látható Ahnonay-n is az óra mellett, és ott megállapítottuk, hogy 625 d'ni másodperc = 14 és fél földi perc. Mikor megnyomtad a sárga gombot, a műszer baloldalán egy lent levő bütyök, mutatószerűség felhúzódott. Ha figyelmesen nézed, észreveheted, hogy nagyon lassan mozog lefelé. Ez nyilván az időzítő óra. Ki kell várni. Kb. 14-15 percet kell várni. Használd a kék gombot. Kattints a kék gombra, majd ha tabletta kicsúszott az adagolóba, kattints rá, aztán a Könyv kapu­képére. Gyorsan kell csinálni! Mit láttál az alsó barlang falán? A kockás rajz rosszul látszik odalent a falon. Nyilván a nagyobb fényben teljes részletességgel meg lehetne nézni. Kadish Mester időutazása, mint kiderült, humbug volt, azonban Yeesha már sok érdekes dolgot produkált. A 625 és az óra odaát... Ki tudja, hogy idézte elő Yeesha, mindenesetre az idő­késleltetés miatt 14 perced van rá, hogy átérj az alsó barlangba.