Uru végigjátszás 4.

Eder Gira és Kemo

Eder Gira és Eder Kemo a két ellentétes Kor, ikervilág. Relton a talapzatban levő Könyvet használva Girába érkezel (a továbbiakban a polcon levő piros Könyvvel juthatsz ide). Sivár sziklás világba érkezel, vulkáni gőzforrásokkal (fumarolákkal) és lávafolyókkal. Idővel észreveszed azt is, hogy ebben a világban valósághűen változnak a napszakok.

Gira első rész

Először járd körbe az egész területet. Az egyetlen érdekesség, amit látsz, hogy egyes fumarolák lezárhatók: a pedálra lépve a tetejük becsukódik. Azt is észreveheted, hogy majd az ügyességedet is próbára kell tenni, mivel az egyik lezárható gőzforrás eléggé lehetetlennek látszó helyen van. Próbáld megtalálni a Yeesha vásznakat is, azokat sem lesz könnyű elérni. Elég nagy kacskaringókban lehet eljutni a terep túlsó végére, egy kis ugrálással azonban sokat lehet rövidíteni: az érkezési ponttól menj fel egyenesen a lejtőn a szakadék pereméig és indulj balra, ahol a csöveket látod lemenni a lávafolyóba. Az első cső előtt egy-két lépéssel állj meg, lépj a peremre. Innen egy helyből futóugrással átrepülsz a sziklahídra. Ismét balra menve pár lépést, ahol sziklahíd és a sziklafal találkozik, nadrágféken lecsúszhatsz az utolsó két fumarolához.

Foglalkozz először a fumarolákkal. Elkezdheted becsukogatni őket, hátha történik valami. Látszólag nem sokra mész velük, hacsak eszedbe nem jut kipróbálni valamit. Így hamarosan megsejtheted, hogy mire is jók.

Használd is ki a tudományodat az első Yeesha-vászon elérésére,  és a lávafolyóból fel­nyúló sziklaszigeten levő fumarola be­zárá­sára. Huh! Állj pontosan a Yeesha-vászon, illetve a kiugró fölé: az érkezési ponttól menj egyenesen fel a lejtőn, majd kissé jobbra, egy kőkorsó előtt állj pontosan a lávaszakadék peremére. Első személyben letekintve megláthatod magad alatt a kis kiugrót. Állj pontosan a perem szélén a kiugró közepe fölött. Válts vissza harmadik személybe és csinálj 180 fokos fordulatot, vagyis állj háttal a szakadéknak. Óvatosan lépj hátra, kis lé­pésekkel. Ekkor lecsusszansz pontosan a vászon elé. Tapintsd régétn is meg.

Innen átugorhatsz a sziklatűre a fumarolához. Állj szorosan a vászon előtt a falhoz (ne a peremen). Fordulj a sziklatorony felé. Végezz egy helyből séta, vagyis rövid ugrást. Ha nem hibázol, pont a fumarolához érkezel. Csukd be a pedállal. Fordulj a távolban látszó utolsó két fumarola felé. Menj óvatosan a szikla peremére. Helyből futóugrással ugorj oda, ahol a függőleges szikla (a sziklahíd alja) és a vízszintes perem vége találkozik (a fumarolák ekkor a képernyő közepétől kissé balra látszanak). Ez az ugrás fordítva is megtehető.

A második Yeesha vászon: Eddigre lehet, hogy a saját károdra már megtanultad, hogy véletlenül se zárd be az összes fumarolát!

Nyilván észrevetted már, hogy több helyről is látszik a távolban egy vízesés, azonban nincs arra vezető út, vagy legalábbis túl magasan van.

Gira második rész:

Egy tó halakkal, vízesések, hatalmas csontok... fedezd fel a terepet. Gyorsan rábukkansz egy Könyre is, ez vezet át az ikerkorba, Eder Kemoba. De egyelőre még ne használd. A tó mellett rátalálsz egy bahro kapcsolókőre is, ez Ae'gurába, a városba vezet. Tehetsz erre egy kis kitérőt most vagy akár később is, a vászon a DRC tetőirodájába vezet.

A DRC iroda

A földalatti d'ni város, Ae'gura egyik házának (az ún. Dakotah vagy másképpen Tokotah ház) tetejére érkezünk, ahol a DRC egykor egy ideiglenes irodát rendezett be. Jónéhány levelet és jegyzetfüzet található itt, ezek az egykori d'niak életével, szokásaival, valamint a tör­ténelmükkel, néhány királyukkal foglalkoznak. Éldd bele magadat a d'ni világba és olvasgasd ezeket, erre keresd magyarul. A tetőirodából csak Relton keresztül térhetsz vissza Girába.

Ismét Gira

Remélhetőleg észrevetted már, hogy a vízesés mögött egy barlang van, ezt kutasd át. Ha éppen éjszaka van, akkor elég nehéz a dolgod. Itt több tárgy is található.

Rá kell bukkanj a barlangból továbbvezető folyosóra is – azonban koromsötét van, bár­merre is tapogatózól, nem jutsz tovább. Nyil­ván valami világítóeszköz kellene. Egyebet nem tehetsz, folytasd a felfedezőutat a talált Kapcsoló Könyvet használva.

Eder Kemo

Egy nagyon szép kert Korba érkezel. Járkálj és élvezd a néha eleredő eső ellenére is. Közben ne felejtkezz el a Yeesha vásznakról sem. Nem különösebben nehéz megtalálni őket, de mindent be kell járni, egyik-másik nem veri ki azonnal a szemedet. Ráakadsz az egy­előre nyithatatlan bahro-kapura is. A szikla­falak tetején félelmetes kinézetű, de ártal­matlan teremtmények legelik a zúzmót (az első felfedezők "keanulint"-nek nevezték el őket).

Itt Kemoban a Yeesha vásznakon túlmenően két kevésbé fontos és egy okvetlenül szükséges dologra kell ráakadni. Kezdjük az előbbiekkel. A puffogtató növényeknél, a lépcső és az alagút között félúton egy sziklakiszögellés van. Ezen egy egy Relto-lapot találhatunk, ami rozzant kunyhónkat fogja szebbé tenni. Akkor látszik jól, ha felsétálsz az alagút tetejére (itt egy füzetet is találsz, amely Shomat királyról és kert Koráról szól). A kiugró mellett, az alagút felé van egy embermagasságú kis szikla. Annak a tetejéről lehet ráugrani a sziklapárkányra. Tessék próbálkozni... :)

Mint Girában említettük, valami világítóeszközre lesz szükséged a barlangban a továbbjutáshoz. Ezt itt szerezheted meg.

1 - 2 - 3 - 4 -

Ha meg van, amit kerestél, menj a Gira Kapcsolókönyvhöz és térj vissza a tóhoz.

Gira ismét

Be kell tehát jutni a hátsó barlangba a szerzeményeiddel együtt. A dolog nem olyan egyszerű, mint azt hamarosan a saját károdon is megtanulhatod, mert a csöppségek nagyon könnyen megijednek és elrepülnek. Ekkor nem tehetsz mást, vissza kell térni egy újabb adagért Kemoba.

Úgy kell tehát eljutnod a hátsó barlangba, hogy nem lépsz a vízbe és csak egy rövidet ugorhatsz. Ez látszólag lehetetlen, de mégse megoldhatatlan.

Ne add fel, ha elsőnek nem sikerül. Miután beértél a bogarakkal együtt a vízesés mögötti barlangba, elindulhatsz a túlsó végén levő alagútban. Egy kis terembe érsz, gyújtsd meg azonnal a lámpát. Körülnézve egy ajtó, és egy másik továbbvezető járat látható. Nyisd ki az ajtót, és barangoldjuk be a felső vízesést. Ezután indulj el a kis teremből a másik járaton. Egy keskeny sziklaperemre jutsz, ami a tó fölött vezet. Egy újabb patakon átugorva haladj tovább, amíg megint egy barlangba érsz. Természetesen sötét és természetesen ismét a bogarakat kell segítségül hívni. Viszont az újabb patak miatt gondot okoz, mert a bogarak még egy ugrást már nem viselnének el. Megint kell tehát valami hídfélét eszkábálnod.

Ezután akadálytalan az utad az utolsó barlangba. Itt találsz egy szokásos világító kályhát valamint a hetedik Yeesha-vásznat. Ezután irány Kemo és a bahro-kapu!

A bogarakkal és varsákkal valószínüleg kínlódni fogsz egy keveset, többször is vissza kell térni Kemoba bogarakért. Vigyázz: amikor átkelsz a vízen a varsákat használva, azok sokszor elmozdulnak. Ezért ha újból használni kell őket, előtte ellenőrizd a helyzetüket.

Az akrobatikát kedvelők mindkét Korban kiélhetik magukat. Girában a kőkorsókra ráugorhatsz magasabbról, sétálhatsz a láva fölött a csövön, a tó körüli csontokra is rá lehet ugrani vagy mászni, stb. Kemoban a fákra vagy más alkalmatos helyre mászva és elugorva több elérhetetlen helyre is feljuthatsz, például a puffogó növények tetejére. Kemoban sok rejtélyes primitív sziklarajz látható. Ezek egyéb Korokra utalnak, jó néhány rajz előre "dolgozik", mert olyan dolgokkal kapcsolatos, amelyek csak a kiegészítő csomagban vannak benne, illetve egyelőre ismeretlen dolgokra utal. Leírások, magyarázatok itt. Jó szórakozást!

kép - kép - kép - kép - kép

Sportkedvelők nézzék ezt meg.

Bahro barlang

Egy kék fényben villódzó barlangba érkezel. Szűk a hely, egy oszlopot látsz, mellette letekintve feneketlen, csillagokkal teli mélységet... Megszólal Yeesha is. Miután befejezte a beszédét, vedd magadhoz az oszlopot. Ezután térj vissza Reltora – de a szokott úton nem sikerül! Egy megoldás marad:

Két darabot találhatsz a sziklafalra erősítve. Mielőtt becsuknál egyet, állj rá a közepére! Minél több van lezárva, annál nagyobb a gőznyomás, és egy nyitottra állva annál maga­sabbra repít fel a levegőbe. A kiindulási ponttól menj előre a felfelé vezető lejtő közepéig. Jobbra fordulva a magasban a szikla­falon meglátod a vásznat, alatta egy kis pe­remmel. Menj át a sziklahídon a lávafolyó túloldalára. A szakadék fölött átnézve megláthatod a vásznat egy kis kiugró fölött. Zárd be az össszes fumarolát a legutolsó kivételével és állj rá. Találsz egy fából készült nagy varsát
és két kis kályhaszerű alkotmányt.
A varsa mozgatható, a kályhaszerű alkotmányról kiderül, hogy lámpa, ha a tetejét megtapogatod. Mivel semmit sem vehetsz fel, nyilván valami cseles dologra lesz szükség. Négy darabot kell találnod ebben a Korban. Állj a kis sziklához a sziklafal felőli oldalon és folyamatosan sétálva-ugorva próbálj felkapasz­kodni a tetejére. Ne fáklyára, gyufára,
lámpára és ilyesmikre gondolj.
Sétálj az agynövények között harmadik személy módban. Sétálj az agynövények között harmadik személy módban s menj oda, ahol a szentjánosbogarak repkednek. Várd meg, amíg néhány körülötted kezd repkedni, aztán menj óvatosan a Gira kapcsolókönyvhöz. Csak jó időben! A bogarak nem szeretik a vizet, gőzt, nem lehet velük szaladni és csak egyetlen rövid sétálóugrást viselnek el. Kell valami, amivel egy helyen legalább át tudod a vizet hidalni. A varsa. Toszogáld a hátsó barlangból a tóból kifolyó patak elejéhez, a legkeskenyebb részhez a nagy álló csont tövénél. Kellemes lábfocizást! Itt átkelhetsz a vizen száraz lábbal. Ezután egy sétáló rövidugrással beugorhatsz a barlangba jobboldalt, közvetlenül a sziklafal mellett. Alaposan átkutattad a felső vízesést? Az egyik felső vízesés mögötti barlangban találsz két újabb varsát. Dobd le ezeket az alsó tóba és építs velük egy hidat jobbra a fal mellé, oda, ahol az előbb ugrani kellett a bogarakkal.
Ismét egy fumarola segíthet. Csukd be a fumarolákat, kivéve a Yeesha vászon alattit, és állj rá. Érintsd meg a kéz jelét. Ugorj le bátran a csillagok közé...