Julestone 1.

A víztározó és környéke

Mentor

Egy tó partjára érkezel, előtted magasodik az Ív. Derítsd fel a terepet. Balra fordulva az út egy kerek mesterséges tó partjára, a víztározóhoz vezet. Ennek közepén (éppen az Ív alatt) van valami építmény, ebből szimmetrikusan 3 híd vezet a partra. A negyedik híd (vagy inkább lejáró), ahol a parthoz érkeztél, a vízbe vezet. Továbbhaladva az ösvényen egy sziklakapu alatt először egy függővasút-állomáshoz érkezel, majd a tóban levő építményhez: a tó egyrésze körben el van kerítve, a víz vöröslik. A kör alakú medencében sakktáblaszerűen vannak valamik, a medence előtt egy főkapcsolónak látszó berendezés. Körben a vezetékeken a lámpák vörösen villognak.

Visszatérve a fülkéhez és a másik ösvényt választva a víztározó egy túlsó pontjához érkezel. Innen egy ösvény vezet be a sziklák közé, egy barlanghoz. Visszatérve a víztározó mentén nem haladhatsz tovább, viszont menj be a hídon középre és balra fordulva a következő hídon menj ki a partra. Az építmény nagy kapujának irányító aljzata nem működik. Az épületből egy nagy cső vezet a tóba, a csatlakozód szerint ez egy szivattyú, de szintén halott.

Úgy fest, hogy mindenütt krónikus áramhiány van, valahogy áramot kell csinálni. Erre a leggyanúsabb hely a tóbeli kerek medence.

Az áramtelep

A vöröslő savas vízzel teli medencénél először a főkapcsolóhoz érkezel, rákapcsolódva a csatlakozód 25 voltot ír ki. A burkolatára "115 V" van pingálva, nyilván ekkora feszültségre lenne szükség.

Mentor

De mielőtt továbblépnél, menj vissza a függővasút állomásához, onnan tovább jobbra a sziklafal mentén felülről jó a rálátás a medencére. Rajzold le az áramtelepek elrendezését, mintázatát. Ha jól csináltad, egy ilyen rajzot kapsz:

A telepek elrendezése

A négy oszlopban és három sorban elhelyezett telepek bizonyos helyeken össze vannak kötve. Két ponton kapcsolódnak az odavezető hidak.


De ez még közel sem elég. Térj vissza a helyszínre és vedd figyelmesen szemügyre az áramtelepeket. Járkálj közöttük, három dolgot kell észrevenned.


Első
Második
Harmadik

Ezeket figyelembe véve pontosítsd az előző rajzot.

Az eredmény

A két csatlakozási pont avagy pólus a két odavezető járdánál levő telepek. E két telep most közvetlenül össze van kötve. A jobboldalira lépve és csatlakozva az aljzathoz a kijelző 25 voltot mutat. Ha ezt a telepet elforgatod, az áramkör megszakad, nincs feszültség. A feladat tehát az, hogy úgy állíts be egy folyamatos áramkört a két pólus között, hogy a feszültség 115 volt legyen. Ehhez azonban tudni kellene, hogy a különböző színű telepek feszült­sége mekkora? A kindulási helyzet: sárga + zöld = 25 volt. Forga­tásokkal hozz létre más folyamatos áram­köröket a két pólus között, a feszültséget és a színeket figyelve kiszámítható, hogy az egyes színek milyen feszültségnek felelnek meg.

Például

Szerencsére ha már tudod a piros és a sárga+zöld telepek feszültségét, ez is elég a megoldáshoz. Keress egy megfelelő kombinációt és állítsd be a hidakat ennek megfelelően.

Megoldás

Ha jól csináltad és a feszültség 115 volt, nyargalhatsz vissza a főkapcsolóhoz. Más megoldás is lehetséges. de ehhez a fenti módszerrel tovább próbálkozva meg kell állapítani a többi színhez tartozó pontos feszültség­értékeket. De ha már eleged van belőle, itt a megoldás:

A feszültségek

A főkapcsolót átállítva a villogó piros fények zöldre váltanak, van áram.

Julestone Ív

Menj vissza a már működő lifthez, majd onnan a függővasúthoz és irány az Ív. Ott teljesen hasonlóan cselekedj, mint korábban. A frissítés után a csatlakozóddal ezután egyszerre több aljzatot is kezelhetsz. Ami még fontos: ilyen áttételes módon elérhetsz olyan csatlakozókat is, amelyek túl távol vannak vagy el vannak fordulva, esetleg takartak. A csatlakozód mindig a legutolsónak hozzáadott aljzatot manipulálja.

Ha netalán visszatérsz a víztározó túlsó oldalához és megpróbálod a nagy kaput kinyitni, nem sikerül, a csatlakozód villogó fénye jelzi, hogy további frissítésre van szüksége. Úgyhogy ballagj vissza az utazógömbhöz és irány Swan, majd onnan a St. Andrew birodalom.