Julestone 2.

Menj el víztározó partján levő nagy kapuhoz. Itt a 3 aljzattal nyisd ki a kaput, ezzel egyúttal áramot kapcsoltál a további felsővezetékbe (merre is halad?) Nem mindegy, hogy milyen sorrendben próbálkozol az aljzatok összekötésével.

A kénfeldolgozó üzem

Mentor

Első felderítő út: a bányát bejárva kénnel megrakott mozgatható szállítókocsikat találsz. Az üzem bejárati ajtaja sajnos nem működik, a másik bejáratot egy kocsi állja el. De nincs veszve a dolog, bejuthatsz az épületbe kerülő úton is, nem nehéz megtalálni.

Tipp

A keverőmedencéhez érkezel, rajta egy híd, ami tulajdonképpen a forgó keverő felső szárnya. (Lepillantva látszik a rá merőleges alsó szárny.) Függőlegesen áll rajta két keverőlapát. Jónéhány irányító aljzat van erre-arra. A keverő­medence mellett van a savtároló medence, ebből a savat az áramtelep köralakú, már ismert medencéjébe lehet lezúdítani.

Az üzem bejáratánál a falon két műszaki rajz lóg a falon, ami a keverő szárnyakon és lapátokon levő aljzatokat mutatja. Az első felül és előlnézetben, a második a felső szárny alján levő rögzítő peckeket.


Ugyanez mégegyszer másképp:



Ha ezekre az aljzatokra csatlakozol, a panel mutatja az alsó és felső szárny helyzetét is. A felső szárnyon sétálva és nézelődve észre kell venned, hogy két fontos helyen is megszilárdult törmelék, trutyi található, ami a működést lehetetlenné teszi. Ezeket nyílván el kell majd valahogy távolítani.

Megoldás

A medence partján találod még a leeresztő tolózár aljzatát (mixer vat hatch), nem messze tőle egy rácsos fülke­félében a kénsav beömlésének nyitását/zárását (sulphur pool mixer), és a kék móló végén, magasan az áramtelep fölött a sav­tároló­medence ürítő­szelepének aljzatát (acid holding vat discharge). Most azt mutatja, hogy nincs elegendő sav. A sok aljzat közül alig pár működik.

Odabent az üzemben:

Legfelső szint: Láthatod a külső víztározóból idevezető vastag vízvezeték útját, és innen irányítható a kénfel­dolgozó berendezés (sulphur processing unit), amire rácsatlakozva jelzi, hogy nincs kén. A falon újabb működési diagram. Mi is olvasható ki belőle?



Megoldás

Lefelé indulva a félemeleten egy figyelmeztető felirat látható:

"Rendkívűl elővigyázatosan távolítsd el a lerakódásokat a kavitációs kalapáccsal"

A felirat alatti ajtó egy zsilipelő helységbe nyílik, közepén egy búvárruhával. Ezt egy újabb aljzat működtetésével veheted magadra (bulwark kit – don/doff). A ruha felvételével egy szerszámot is kapsz a bal kezedbe, a kavitációs kalapácsot (cavitation hammer), ez egy zúzó eszköz. A külső ajtó valami ráolvadt törmelék miatt nyithatatlan. Ha a kalapácsot használnád ("R" billentyű) a megjelenő üzenet:

"A törmelék eltávolításához előbb meg kell emelni a víz szintjét."

Passz egyelőre.

A földszinten van egy utazófülke, a szokott módon regisztráld. Másrészt a kívülről nyithatatlan bejáratot innen kinyithatod. Szintén itt van a kénfeldolgozó gépezet alsó, adagoló nyílása, ahol épp egy üres kocsi áll.

Az üzem indításához tehát kén kell, ami bőven van kint a bányában. A földszinten levő üres kocsit belülről told ki túl a váltón. A váltót állítsd át, majd a sín mentén fuss előre a kénnel teli kocsiig. Rákapcsolódva szép óvatosan hátrálgatva gördítsd be az üzembe a sín legvégéig, ekkor automatikusan kiürül. Menj fel a legfelső emeletre és indítsd be a kén őrlését és feldolgozását. Gyorsan visszatérve a keverőmedencéhez láthatod, ahogy megtelik a csúnya sárga lével. Ha a függőleges keverőlemezek és a felső szárny magas állásban lennének, engedd le őket.



Ezután irány a félemeleti zsilipkamra. Vedd fel a búvárruhát, és csodák csodája, a zsilipkamra megtelik vízzel. Lépj közelebb a szembeni ajtót blokkoló odaszilárdult törmelékhez és a kavitációs kalapáccsal távolítsd el ("R" gomb). Az ajtó kinyílik és kiléphetsz a medencébe. Még két helyen kell a törmeléket eltávolítani, emlékszel, ugye?

Az egyikkel semmi probléma, de a tolózár túl messze van, a kavitációs kalapács ható­sugara igen rövid. Egy kicsit el kellene forgatni az alsó szárnyat úgy, hogy pontosan a tolózárhoz férkőzhess. Viszont csak a felsőt lehet forgatni.

Tipp

Próbálod forgatni a felső szárnyat a közepén levő aljzattal, de nem sikerül?

Tipp

Megoldás

Ezután végre odamehetsz a tárolómedence leürítőjét vezérlő aljzathoz – de szomorú meg­lepetés vár: a panelen a felirat még mindig az, hogy nincs elég sav a medencében. Nincs más megoldás, az egész gyártási procedúrát meg kell ismételni. Ez azonban már gyorsan megy. Hozni a bányából egy újabb rakomány ként, betölteni és elindítani az üzemet.

Nosza, rajta. Amikor kész az újabb adag kénsav és a keverő­medencéből átengedted a tárolóba, megnyithatod végre a leürítő csöveket. A sav szépen le is zúdul az áramfejlesztő telepek kerek medencéjébe... de ó jaj! Valami baj történhetett, mert odalent a zöld fények vörösre váltottak! Le kell menni és megnézni, mi a baj.

Az üzemben az összes aljzat azt mutatja, hogy nincs áram. Odakint a főkapu is becsukódott... de szerencsére az üzemzavar nem érinti az utazófülkét, úgyhogy annak segítségével eljuthatsz a víztározóhoz és onnan az áram­telephez. Közben persze vess egy pillantást a toronyhoz vezető és a vízbe vezető lépcsőre. Itt is gond van: bár a vízszint alaposan leapadt, az átjáró még mindig víz alatt van. Nyilván a szivattyút kellene valahogy bevetni, de az most elérhetetlen és használhatatlan az áramhiány miatt.

Az áramtelep

Az áramtelepnél a főkapcsoló szerint a feszültség 165 V, magasabb a kelleténél. Nyilván túl sok kénsav került a medencébe, ezért a telepek feszültsége a nagyobb savkoncentráció miatt megemelkedett. Vissza kell állítani. Ha a jobboldali pólus hídját elfordítod 180 fokkal, tehát az egykori kezdőállásba, akkor látszik, hogy most a zöld + sárga feszültség 35 V, 10-zel több, mint korábban. Lehet, hogy az összes telep feszül­tsége megemelkedett 5 Volttal? Könnyen lehet. A korábban ismertett módon ismét ki lehet bogozni a különböző színű telepek feszültségét, de ha nincs kedved az újabb macerához, itt a megoldás:

A feszültségek

Újra ki kell kombinálni a hidak beállítását. Szerencsére csak néhány hidat kell elforgatni.

Megoldás

A helyes feszültség beállítása után a főkapcsolót ismét kapcsold be, aztán irány a lift és a víztároló partján a szivattyúállomás. A szivattyú elindítása után látod, ahogy a víz tovább apad, aztán indulhatnál is a toronyba... de előtte még valami.

Az üzem bejáratának kapujától egy villanyvezeték halad tovább a tengerpart felé. Nyisd ki megint a kaput a három aljzattal, ekkor áramot kap a további vezeték. Innen nem tudod végig követni. Kocogj vissza a tengerparti utazógömbhöz, és arrafelé keresd meg a vezeték folytatását a sziklák között. Találnod kell egy bunkert. Nyisd fel. Odabent csak egy újabb listát találsz a kén­medencék felügyeletéről és karban­tartásáról (hőmérséklet, savasság ellenőrzése, stb.) Különösebb jelentősége tudtommal nincs, de kapsz érte plusz pontokat a Steamen.

Most már tényleg irány a torony és ébreszd fel a második Összefonódást.



A liftből a közbenső állomáson kiszállva a kitárulkozott torony hídjain át kijutsz a víztározó partjára. Az utazógömb a közelben van, irány ismét Swan.

Swan 3.

A korábban észlelt változás fokozódott. Irány Curievale, célszerűen az Ív (Arch), mivel a korábbiak során már valószínűleg rájöttél, hogy a víztározó túloldali területeit kell még felderíteni, az odajutáshoz pedig a daru segítsége kell.

Hm...