St. Andrew 1.

A raktárak

Buja zöld hegyvidékre érkezel.

Mentor

Alighogy elhagyod az érkezés helyét, egy asztalon egy vázlatot találsz a raktárakról. Ezt gondosan tanulmányozd. Három szinten vannak a raktárak, felette a daru szintje, legfelül a tetőterasz. Egyúttal az elvégzendő feladatot is odaírták: ki kell javítani a felső szinten a sínpályát, hogy eljuthassa tetőterasz liftjéhez. Ez azonban közel sem olyan egyszerű, mint így leírva. Tovább haladva a raktárkocsikhoz érkezel, ezzel lehet a raktárak és emeletek között mozogni és feljutni a tetőre, de egy hibás sín miatt ez utóbbi most nem lehetséges.



Mentor

Csinálj egy mentést itt!

A motorkocsit és a pőrekocsikat az aljzatok segítségével lehet össze- és szétkapcsolni (nem mindegy, hogy hol állsz!), a motort pedig csak egész közel állva hozzá lehet vezérelni. Az előre-hátra mozgást az azonos szinten levő esetleges másik kocsi, a fel-le mozgást meg a feletted levő kocsik (nézz fel) akadályozhatják. Első feladatként a daruhoz kell feljutni.

Tipp

Mindeközben a lehető legtöbb raktárajtót kell kinyitni a túloldalról. Ehhez mögéjük kell kerülni az elérhető nyitottakon át. A raktárakat túloldalt járdák és lépcsők kötik össze, de hogy a dolog még bonyolultabb legyen, a járdákat részben eltorlaszolják a gyökerek... Rajta.

Megoldás

Ha felértél a daruhoz, a csatlakozóddal küldd előre, amennyire lehet, majd visszatérve a kocsira és arról irányítva vezesd el a darut legvégig, majd engedd le a síndarabot.


Most már csak a tetőterasz liftjét kell elérni, ehhez a motor túloldalához kell egy pőrekocsit csatlakoztatni.

Tipp

Megoldás

Menj fel a tetőteraszra. Kissé elhanyagolt. Két dupla zsilipajtón keresztül is beléphetsz a télikertbe.

Mentor

A télikert

A télikertre is ráférne egy alapos rendbetétel és gaztalanítás. Csatlakozz egy pillanatra az utazófülkéhez, aztán nézz körül. Itt a legfelső szinten is van egy lift, de sajnos nem jutsz el oda a ledőlt oszlopok miatt. Valahogy nyilván át kell jutni a túloldalra a lifthez. Középen négy hosszú kábelkötegen lógnak a botanikus kert függő növénytartói, ágyásai, mindegyiket felében-harmadában egy járda vesz körül. A központi oszlopon levő aljzatokkal az egyes kábelek és a hozzájuk tartozó ágyások fel-le mozgathatók.
Egy figyelmeztető tábla:

"Forgasd rendszeresen a növénytartókat az egyenletes öntözés érdekében"

Mentor

Nyilván a függőágyások körüli járdák segítségével lehet átkelni a túloldalra. A felirat melletti rövid rámpáról el lehetne érni a növénytartókat – de épp egy sincs előtte.

Csinálj egy mentést itt!

Kezdetnek talán az alábbi beállítást kellene elővarázsolni:

Megoldás

Miután sikerült, menj be ameddig lehet. Felnézve láthatod, hogy 3-as felső ágyás lengedve a rámpa előtt lenne, de rossz szögben áll. Emlékezz vissza a tábla feliratára.

Megoldás 1.

Megoldás 2.

Ezek után tehát a tennivaló világos. Ha már szédül a fejed a sok föl-alá jövés-menéstől, itt van egy enyhe segítség, hirtelenjében nem is tudom elmondani, mit hányszor kell húzni-vonni.

Bőséges tipp

Mentor

A túloldalon ereszkedj le a lifttel, majd a függővasúttal irány az Ív. Az első megálló a víztároló. Körbenézelődhetsz, de mivel a csatlakozód upgrade-je a legfontosabb, menj vissza a függővasúthoz és tovább az Ívhez. Az Ívben tégy ugyan úgy, mint korábban. A megújított csatlakozó nagyobb erőkifejtésre képes.

Ezzel sikeresen befejezted az első kört. A Mentor célozgatott rá, hogy mindenhová még egyszer vissza kell térned. Ha már itt vagy St. Andrew-ban, kezd el itt a további teendőket. Menj a víztározóhoz akár a függővasúttal, akár az utazófülkével.

St. Andrew 2.

A függővasúttal érkezve a szervízjárdákon a ládák és gázpalackok között botladozva eljutsz egy újabb lifthez, ez felvisz a víztároló partján lévő építménybe, ahonnan kimehetsz a partra, vagy eljuthatsz egy furcsa pókszerű gépezethez. De ez utóbbit most hagyd egyelőre békén. Ha az utazógömbbel térsz vissza, akkor egyből a víztározó partjára érkezel.

Víztározó

A parton egyrészt egy vízbe vezető lépcsőt találsz (ilyen lépcső az előző tározóknál is volt, ez nem utalhat valamire?), másrészt egy-egy aknában az öntözőrendszer víztornyainak négy főcsapját. Nyisd ki mind a négyet. Mindegyik színjelzéssel van ellátva. Ha a korláton kihajolva lenézel, látod a csöveket is és messzebbre a víztornyokat. Arra van valahol a pókszerű gépezet is.

Itt a parton most nincs több tennivaló. Térj vissza a víztározó épületébe, a járdákon eljutsz a Camelusnak nevezett hatalmas robothoz, aminek áram kell. Ez nem nagy ügy, a megoldás mutatja magát.

Tipp

Ha életet leheltél bele, az előtted levő aljzattal magadhoz csábíthatod, dokkol a rámpához. Az aljzat szerint aratógép. A tetején nyisd fel a lejárat fedelét, mássz le. Odabent két irányítóaljzat is van, az elülsővel az előre-hátra mozgást és a jobbra-balra fordulást, a hátulsóval az egész gép emelkedését-süllyesztését irányíthatod.

A falon egy térképvázlat a vízvezetékek elhelyezkedését mutatja. Lényeges, hogy mindegyiken be van jelölve a víztornyok közelében is egy-egy vízszelep, nyilván ezeket is ki kell nyitni az öntöző­rendszer üzembe­helye­zéséhez.

Indítsd el a Camelust, először egyenesen valamennyit, aztán célszerű felmenni a fedélzetre és megjegyezni, hogy néz ki a dokkolási terület, mert majd vissza kell ide térni. Ezután a vízvezetékeket követve ki kell nyitni mind a négy vízszelepet.

Narancssárga vízvezeték

Célszerű ezzel kezdeni, ez a legkönnyebb. Úgy kell manőverezni a géppel, hogy a végén a padlón levő lyuk éppen az elzárószelep fölé kerüljön. Ebben segít a csatlakozó paneljén egy X és O jel. Ha fedik egymást, körülbelül jó a helyzet. A végső finombeállítást a lyuknál lehet elvégezni, hiszen a csatlakozód innen elér a gép elején levő vezérló aljzatig. Az elzárószelepet ezután ki tudod nyitni.

Piros vízvezeték

Hasonlóan láss hozzá, de aztán kiderül, hogy a szelepet egy védőburok veszi körül, ezért nem tudsz fölé állni a Camelusszal. Mint mindig, az alapos nézelődés hasznos dolog.

Megoldás

Zöld vízvezeték

Ez már keményebb dió valamivel. A zöld csövet követve a panel szerint célnél vagy, de a cső függőlegesen felfelé vezet, be a sziklák közé, szelepnek se híre se hamva. Pedig közel kell lennie. Ismét körül kell nézni.

Megoldás

A lépcsőkön és járdákon felmenve egy talán ismerősnek látszó valamire bukkansz. Nem az? Akkor nyisd fel. Egy hasonló bunker emelkedik ki a földből, mint Curievale-ban kezdéskor. A bunkerben találsz egy ellenőrző listát az Őrzők számára a Camelus és az öntözőrendszer karbantartásáról, nem fontos. De nem találod a vízszelepet?

Tipp


Sárga vízvezeték

Ez a legalattomosabb. A túloldalra kerülve egy sziklaszoros végén van egy karbantartó épület a szokásos fémjárdákkal és lépcsőkkel, a Camelus ide fog dokkolni, ha jófelől közelítesz. Több irányból is észreveheted a vízszelep aljzatát, de nagyon rossz helyen van: eltakarja egy leeresztett híd, éppen a Camelushoz csatlakozó rámpa alatt van.

Ha felemeled a hidat, szabaddá válik a vízszelep,
de...

Szerencsére van megoldás.

Tipp

Megoldás

Térj vissza a póklábúba és ereszd lejjebb valamennyivel, hogy kimászva a tetejéről ki tudd nyitni a vízszelepet.

Miután mind a négy vízszelep nyitva van, térj vissza a gépezettel a kiindulási dokkhoz és onnan menj fel a víztározó partjára. Láthatod, hogy a vízszint lecsökkent és így most már bejutsz a központi toronyba. A lifttel indulj fel a torony csúcsába. A lift útközben egyszer megáll, indítsd el megint. Fent a toronyban most már nekiláthatsz az Összefonódás ébresztéséhez.




A liftből a közbenső állomáson kiszállva a kitárulkozott torony hídjain át kijutsz a víztározó partjára. Az utazógömb a közelben van, irány ismét Swan.

Swan 2.

Ha már korábban körülnéztél itt és most megint körbeszaladsz, valami változást vehetsz észre. Utána irány Julestone.

Mentor