Myst Online - Uru Live végigjátszás 6.

Ae'gura, a város

Ae'gura, a földalatti ősi d'ni főváros legnagyobb szigete több helyről is elérhető. Lehet, hogy már beléptél és körbenéztél, most azonban tégy egy rend­szeres felfedező utat. Már emlí­tettük korábban, hogy a városnak több inkarnációja létezik (ha úgy tetszik, párhuzamos világokban, vagy a d'niak terminológiájával, a Nagy Fa különböző ágain.)

A út – A mindenki számára elérhető nyilvános városba a Nexuson keresztül lehet belépni. Itt mindig találkozhatsz más felfedezőkkel.

B út – a Társaságod városába vezető utak:

a könyvespolcodon a barna Város Könyvben gyarapodó linkek
a Társaság Könyvszobájában levő bahro kapcsolókő
a saját Kadish Korodból elérhető Kadish galérián keresztül.

Manapság itt nemigen lehet másokkal találkozni, ezért jó hely, ha a városban valamit próbálgatni akarsz úgy, hogy mások ne lássák.

A kétféle Város teljesen egyforma, azonban egyes dolgok váltakozva hol itt vagy hol ott érhetők el, például a csak időnként felbukkanő bahro kapcsolókövek.

Kezd az utat a Nexuson keresztül (akár a polcodon levő sárga Nexus Könyvet használva, akár a Társaságban vagy valamelyik saját Korodban fellelhető Nexus terminál könyvet). Válaszd a legfelső belépési pontot, azaz a kompkikötőt (Ferry terminal)

Járd be a kikötőt. Megcsodálhatod a kikötő bejárata fölötti óriási Kerath Ívet, amelyet D'ni utolsó királyáról neveztek el. A közelben találhatsz egy már ismert Korba vezető bahro kapcsolókövet, ahol egy Relto-lapra is lelhetsz. A túloldalon egy kis kapun át bejutsz a dokkokhoz is, az egykori hajók sajnos siralmas állapotban vannak. Egyik fő feladatod a továbbiakban, hogy megtaláld a városba vezető többi belépőpontot, ezzel később sok sza­lad­gálást meg lehet takarítani. Indulj fel a nagy központi lépcsőn. Az első pihenőn láthatod a DRC egyik sátrát, kis szerencsével itt egy újabb ruhadarabot is találhatsz.

A Kahlo pub vagyis kocsma

A középső pihenőnél balra fordulva az útlezárókat kikerülve egy törmelékes folyosón kell átvergődni. A folyosó végén egy emlékoszlop látható, rajta több elhunyt játékos nevével (néhány, a szerepjátékban szerepelt fiktív személy és jó pár igazi is, akik az elmúlt tíz évben közismert, aktív alakjai voltak az Uru közösségnek.) Jobbra bejutsz az egykori pubba, eléggé romos állapotban van.

A Központi tér (Courtyard)

Tovabb haladva a lépcső tetején a központi térre érkezel, a közepén egy furcsa, fatönkre emlékeztető sziklával. A tér baloldalán van a DRC sátra limlomokkal és egy térkép a városról. Gyakori gyülekezési pont. A sátortól balra egy lépcső vezet a Tokotah utcára (a neve régebben és az offline játékban Dakotah volt), a baloldali épület tetején van a DRC tetőirodája, amit először Girából érhettél el. Az utca közepén található egy Nexus terminál. Érintsd meg a terminál bal oldalát, ekkor egy fény felvillanása jelzi, hogy a terminált regisztrálta a KI-d: egy új kapcsolat jelenik meg a Nexusodban a város lapján (Tokotah Alley), és máskor egyből ide érkezhetsz.
A Tokotah utca táján található egy bahro kapcsolókő is. A kapcsolókő az Óriás Aknába vezet. Tegyél ide egy rövid pótutazást (vagy halaszthatod persze későbbre is)

Az Óriás Akna

Nem sokkal D'ni bukása előtt fogtak hozzá a felszínre vezető Óriás Akna (The Great Shaft vagy a Descent) építéséhez, de egy földrengés miatt nem fejezték be. A tetejénél egy hasadék egy természetes barlangrendszerbe vezet a sivatagi vulkánnál, ott érkezett le Tia'ana, Atrus nagyanyja egykoron (ld. Ti'ana Könyve), és itt kezdődik a Myst V. is.

A kapcsolókővel egy eder tomahn-ba érkezel, ez egy pihenőhely az Akna spirálútja mellett (ilyenből sok volt valaha a d'ni végtelen alagútlabirintusában). Tábori ágyak vannak körben, egy nem működő Nexus terminál és egy KI-diszpenzer, valamint Dr. Watson naplója, amiben vívódásait és meghasonlását olvashatjuk. Ne feledd a Relto lapot sem, ezzel egy d'ni lemezjátszóhoz jutsz. A KI-diszpenzer a kezeden levő KI világítását aktiválja, de a hatás csak rövid ideig tart. Egy ajtón át kimehetsz az Akna spirálútjára és egy darabig mehetsz is rajta... mielőtt lezuhannál. (Érdemes megpróbálni úgy, hogy már eleve lefelé nézel. Megpillanthatod az akna alját, amihez a Myst V-ben lehet közelebbi szerencséd). Ezután térj vissza a város főterére.

Ae'gura 2.

A DRC sátor jobboldalán, a térkép mögötti kötélen felügyeskedheted magadat elég magasra. Balra egy kis ugrással ráugorhatsz a térkép tetejére, némi gyakorlatozással pedig féljobbra egy nagyot ugorva beeshetsz a sátor melletti lim-lomok közé, innen elég kacifántos kiszabadulni. A sátor jobb oldalán az utca a Múzeumhoz vezet.

A Múzeum

A Múzeumban jobbra fordulva egy asztalon egy kép hever, rajta a negilahni állatok rajzaival, valamint a Kutatóállomások Korának a térképe. Most még nem sokat érthetsz belőle. A könyvállványokon négy Kapcsoló Könyv található (Negilahn, Dereno, Payiferen és Tetsonot) és egy Relto lap (nap és hold). A Könyveket most hagyd békén, hamarosan foglalkozunk velük egy külön utazás keretében. A túloldali könyvállványok üresek. Menj ki és folytasd az utat a téren.

A Múzeum után továbbhaladva elhaladsz egy lezárt folyosó előtt (ez a valahai Céh Központ bejárata), majd egy felfelé vezető lépcső tetején a Palota Alkóvra (Palace alcove) érkezel. Itt egy újabb Nexus terminál van, ezt is regisztráld bal oldalának megérintésével. Innen kétfelé indulhatsz tovább, mindegy, mert ugyanoda fogsz végül jutni.

A irány – Továbbhaladva belépsz a Királyok Termébe (rotunda). A köralakú terem fala mentén a D'ni királyairól szóló könyveket találjuk, bőven van mit olvasgatni annak, akit érdekel a történelem (hol egyik, hol másik könyv időnként eltűnik). A terem túloldalán kilépve és jobbra fordulva a lépcső alján egy kisebb térre érkezel, magasan nyúlik a városi kanyon fölé. Egy felfelé vezető lépcső vezet tovább, és a folyosón hamarosan egy T-elágazáshoz érsz.

B irány – A Palota Alkóvról fordulj vissza, le a lépcsőn és a téren balra fordulva menj egy újabb lefelé vezető pár lépcsőig, itt beugorhatsz egy kör alakú kilátóteraszra. Továbbhaladva balra egy hosszú lefelé vezető lépcső vezet a kanyon partjára. Bal oldalon a perem eléggé veszélyes, jobbra ajtók vannak, többek között a Kadish Galériáé. A kanyon végén egy hosszú lépcső újra felfelé visz, hamarosan a Koncert Terem előcsarnokába jutsz (Concert Hall Foyer). Újabb Nexus terminál, újabb regisztráció, ahogy korábban is tetted. Ismét továbblépcsőzve felfelé egy hídhoz érkezünk. A híd leomlott közepét ideiglenes fahíddal pótolták. Átmenve a hídon megérkezel a T-elágazáshoz.

A Könyvtár

A T-elágazástól kacska­rin­gósan továbbhaladva vé­gül a Könyvtár előtti térre (Library courtyard) tárul fel. Balra egy sátornál újabb regisztrálandó Nexus ter­minál vár rád. A Könyvtárat kívül is körbe­szaladhatod, de a feljebb közvetlenül a fal tövében is, a főbejáratnál jobbra felmenve, vagy a jobb oldalon egy omláson felkapaszkodva. Pár ugrást is bevetve körbemehetsz. Errefelé egy kövön egy bahro kapcsolókövet is találhatsz, ez a Kadish piramis tetejére vezet.

A Könyvtár középső lépcsőjén lemenve beléphetsz. Fedezd fel a területet. Egy asztalon pár olvasnivaló könyvet találsz, d'ni könyv­állványokon pedig a Minkata Kor Könyvét és a hozzávaló naplót, egy másikon a Jalak Dador Könyvet és a leírását. Ezeket később egy külön út keretében fogjuk bemutatni.

Akrobatika: Menj el a Könyvtár-tér jobb hátsó sarkába, ahol néhány útlezáró van. Álljunk pontosan a sarokba, a szakadék peremére, előtted magasodik a távolban a Kerath Ív. A peremről lépj le a mélybe. Szilárd talajra érkezel. Ezen a területen óvatosan mozogva kitapasztalhatod a háromszög alakú szilárd területet. A Könyvtár felé fordulva és haladva a tér pereme alatt, kicsit mindig a falfelé fordulva haladva, egész sokáig el lehet gyalogolni. Sőt, a leérkezési helynél a tér felé fordulva és nagyokat ugorva bemehetsz a tér alá is.

Kissé rafináltan fel lehet ugrani a szakadék peremén sorakozó csíkos lezárókra és lámpákra, és végig lehet ugrándozni rajtuk. Ugyanez érvényes a Kadish gallériánál, a kanyon szélén sorakozó lezárókra is.

Kirel és a Céhek klubjai

A Nexus városi kapcsolatainál találsz rá Kirelre. A Kirel Társaság kissé idegesítően eltér a megszokottól (Bevin tükörképe) és jelenleg az új Céhek (Guilds) egyfajta toborzóhelyeként működik (az offline Uruban egész más a szerepe). Bejárva az öt Céh bemutatóhelyeit, az asztaloknál különböző színú trikókat és a Céhek leírásait találod. Egy Céhhez úgy csatla­kozhatsz, ha felöltöd a trikóját. Az öt Céh: Térképészek (Cartographers, kék), Üdvözlők (Greeters, zöld), Karbantartók (Maintainers, lila), Futárok (Messengers, sárga) és Írók (Writers, szürke). Ezeket a Céheket a régi d'ni cégek nyomán alapították a mai felfedezők és az Uru fénykorábeli szerepjátékban volt jelentősége.

Ha egy Céh tagjává váltál, a Nexusban megjelenik egy újabb kapcsolat, az illető Céh klubjáé. Ezek egyformán néznek ki, csak a belső díszítésük más. Ha mindet végig akarod látogatni, cserélgetni kell a trikódat!

A Látnok klubja (Szentély)

Ugyancsak a Nexus városi kapcsolatai között található a Látnok klubja (The Watcher's Pub), amit Szentélynek (Sanctuary) vagy a Nagy Fa Klubjának (The Great Tree Pub), vagy régi fórumokon Rolepnek is hívnak. A terem nagyon hasonló az előzőekben fel­keresett Céhek klubjaihoz. A nagy terem közepén egy holovetítő van, körben alkóvok, kettő kivételével lefüggönyözöttek. Az egyiknél kimehetsz egy erkélyre. Egy nagy fa látható ajtóval és az odavezető függőhíddal. Egy másik alkóvban két Kapcsoló Könyvet található, az egyik Er'canába, egy mezőgazdasági világba és feldolgozóüzembe vezet, a másik régi ismerősünk, Kadish Mester Ahnonay nevű világába. A középen levő DRC jegyzetfüzetet olvasd el, Simpson jelentéséből sok mindent megtudhatsz a Szentélyről, a Látnokról, a Gazdáról és Kadishról. Az emeleten egy zárt ajtó, előtte a pulpituson öt könyv van. Ezek a Látnok könyvei és a mi Nostradamusunk jóslataihoz hasonló homályos jövendöléseket tartalmaznak. Innen a Szentélyből indulhatsz majd el Ercana és Ahnonay meghódítására.

2020. augusztus óta az egyik alkóvban egy új Könyv található, amely egy Chiso Preniv nevű hatalmas könyvtárba vezet, innen további, az Uru rajongók által készített Korok érhetőek el. Erről itt írunk bővebben.

Ezzel bejártad magát a várost. Innen azonban még sok helyre, más Korokba lehet eljutni, ezek külön küldetések. Mindegy, hogy milyen sorrendben csinálod meg őket.

A kikötő baloldali végén kutass át egy rövid, sötét folyosót. Ha semmit sem találsz, próbálkozz az alternatív városban, vagy máskor. A Tokotah utca törmelékes végénél óvatosan mássz ki egészen a meredély peremére és alaposan vizsgáld át a terepet. Ha nem találod, próbálkozz a város másik inkarnációjában, vagy máskor. A Könyvtár hátsó oldalára koncentrálj. Ha nem találod, próbálkozz a város másik inkarnációjában, vagy máskor.