Myst Online - Uru Live végigjátszás 7.

Teledahn 2., Ae'gura kémszoba, Phil Reltoja

A rejtett falfülke

Teledahn korábbi bejárásánál lehet, hogy elkerülte a figyelmedet egy rejtett falfülke a földalatti börtön mellett, ahol a rácsos ajtók fali kapcsolói vannak. Keresd fel a helyet ismét. Ha valamelyik börtönajtó nyitva van, menj erről és fordítsd el az egyik kapcsolót, hogy az ajtók csiki-csukizzanak. Ha a külső, alagút felőli ajtó van nyitva, akkor vagy körbe szaladsz Teledahnon, vagy a megfelelő lemezről leveszed a súlyt, hogy kinyíljon megint a belső ajtó. (Emlékezz vissza az óriásgomba tetején levő szobában talált rajzra a lemezek számozásával). Ha a belső ajtó zárva van, a külső nyitva, ismét nézz körül, meg kell látnod a nyitott titkos fali rekeszt benne egy ismerős dologgal.

A kémszoba

Az új Kapcsoló Könyvet használva a városba érkezel, Sharper apró kémszobájába, amely a Tokotah utca egyik épületében van. Egy teleszkópot találsz itt, amivel át lehet kukucskálni az utca túloldalán levő ablakba, a DRC egyik szobájába. Egy Könyvet is találsz itt, Phil Henderson Relto könyvét. (Phil Henderson egy balesetben halt meg, mint olvashattuk valahol. A szerencsétlen kutató itt felejtette a Relto Könyvét, így nem tudott egy sziklaomlásból kimenekülni).

Phil Reltoja

A kémszobában talált könyvet használva egy idegen Reltora érkezel, ahol éppen éjszaka van. A polc tele van Könyvekkel, de sajnos nem használhatod azokat. A másik polcon megtalálod és el is olvashatod Phil naplóját, és egy DRC mellényre is szert tehetsz.

Ae'gura: a Nagy Zéró

A Nagy Zéró (The Great Zero, Re'zeero) a d'niak ősi helymeghatá­rozó rendszerének középpontja, a város legmaga­sabb pontjára építették. Rituális jelentősége is volt, a Nagy Zérót a földrajzi északkal összekötő vonalra építették valaha a legfőbb templomokat, stb. A mostani forgó gépezet persze jóval későbbi találmány, az általa kibocsátott kék neutrínósugárzás alapján a KI-k képesek a viselője pontos koordinátáit kijelezni, hasonlóan a mi GPS-ünkhöz. Ehhez azonban kalibrálni kell a KI-t, ami több lépcsős, hosszadalmas feladat. A kalibrálás a feltétele, hogy résztvehess az ún. marker-játékokban és te is készíthess ilyeneket.

A Nagy Zéró Obszervatórium

A Nagy Zéró előszobájába (Great Zero Antechamber), ami tulaj­donképpen egy kis obszervatórium, a Társaságodból juthatsz el, a Könyvszoba falánál levő jobb szélső Könyvet használva. A helységbe érkezve feltétlenül olvasd el a Nagy Zéróról és a kalibrálásról szóló útmutatást.

A zöld és a piros küldetés

A két kezdő küldetéshez összesen 33 lüktető jelző­fény található a bar­langban, úgyhogy nem baj, ha párat elnézel. Először tehát 15 jelzőt (markert) kell be­gyűjteni (zöld túra: a jelzők megtalálását zöld fények jelzik a KI peremén). A barlanghoz természetesen nemcsak a város tartozik hozzá, hanem a Társaság, irodák, erkélyek, stb. Pár jelző eléggé alattomos helyen van. A villogó vörös vonallal ellátott fehér jelző­korongok csak néhány méteres távolságból láthatók. Közeledve hozzájuk a KI bip-bipelni kezd és egy vörös jel is villog rajta. Erre rá kell kattintani. Az össze-vissza futkosás helyett célszerű a város egyik végéből, például a kikötőből indulva akku­rátusan sorban végigjárni minden zeg-zugot és utat. A jelzők össze­szedésének sorrendje lényeg­telen.

Miután a 15 zöld jelzőt feltöltötted az Obszervatórium termináljába (dugd bele megint a kezedet), egy újabb személyes kapcsolatot (Personal links) kapsz a Nexusba, ami a Nagy Zéró udvarára vezet. Megcsodálhatod a nagy gépezetet (egy Relto-lapot is találhatsz a közelében eldugva). A hátsó traktus üvegajtajai egyelőre még zárva vannak. Ezután 15 vörös jelzőt kell keresni a barlangban s ezeket is feltölteni. Ha gondod lenne a meg­találásukkal, itt a puska:

  1. (Nagy Zéró) Obszervatórium
  2. (Nagy Zéró) Téren a lépcső mellett
  3. (Ae'gura) A kikötő végén az alagútban
  4. (Ae'gura) A kikötői nagy lépcső aljától tovább a törmelék felé
  5. (Ae'gura) A dokkok legvégén
  6. (Ae'gura) A nagy lépcső középső pihenőjénél
  7. (Ae'gura) A romos Kahlo bár bejárata közelében
  8. (Ae'gura) A romos Kahlo bárban
  9. (Ae'gura) A főtértől induló Tokotah úton, a Nexus terminál fölött
  10. (Ae'gura) A múzeum bejárata közelében
  11. (Ae'gura) Bent a múzeumban
  12. (Ae'gura) A főtéren a Céh Központ felé vezető bejárat barrikádjánál
  13. (Ae'gura) A palotánál a Királyok Terme után a lépcsőn egy sötét ajtóban
  14. (Ae'gura) A palotától a Könyvtár felé vezető út baloldalán a T-elágazás előtt
  15. (Ae'gura) A palotától a Könyvtár felé vezető út baloldalán a T-elágazás után
  16. (Ae'gura) Mélyen lent a Könyvtárban
  17. (Ae'gura) A Könyvtár mögött a szakadék szélén
  1. (Ae'gura) Az ideiglenes fa függőhídon
  2. (Ae'gura) A Koncert terem és a kanyon közötti lépcsőn
  3. (Ae'gura) Kadish galéria
  4. (Ae'gura) A kanyon egyik omlásában
  5. (Társaság) Erkély (Gahreesenből)
  6. (Társaság) Az osztályterem fölötti tetőn (Eder Kemo szökőkúttól)
  7. (Társaság) A vízesés közelében
  8. (Társaság) Az előadóterem folyosóján
  9. (Társaság) A fénykert közepén
  10. (Társaság) Az osztályteremben
  11. (Társaság) A tojásszoba folyosóján
  12. (Ae'gura) Sharper irodájában
  13. (Ae'gura) A Tokotah ház tetőirodájában középen a ládákon (Eder Girából)
  14. (Ae'gura) A Tokotah ház tetőirodájában a Kerath Ívére néző résnél
  15. (Ae'gura) A főtér felé néző háztetőn (Gahreesen Kiképző központból)
  16. (Ae'gura) A kanyonra néző erkélyen (az egyik Kadish gyűrűtől)

Ha a második adag jelzőt is fel­töltötted, be­lép­hetsz a Nagy Zéró hátsó részébe. Itt négy egyforma teleszkópszerű szerkezetet található. Nézz bele valamelyikbe. 14 újabb lehetséges küldetés (Maker game) van felsorolva. A gép megjegyzi a küldetés végrehajtásának idejét. A számláló a megfelelő gomb megnyomásával indul. Ezután a megadott számú jelzőt meg kell találni, majd visszatérve ismét megnyomni a megfelelő gombot. Az időnek nincs jelentősége, legfeljebb ha versenyzünk valakivel. A jelzők most is a barlang teljes területén vannak szétszórva és az előző feladattól eltérően, a fénygömböket meg kell érinteni, át kell menni rajtuk. Néhány jelző alattomos helyen van, csak ugorva vagy rázuhanva lehet elérni. A 14 küldetés kissé hosszú és egy idő után bele lehet unni, viszont lehet szép apránként is megcsinálni. Ha végképp nem találnád meg valamelyik küldetés összes jelzőjét, itt van a puska. Ha mindet befejezted, a KI a jobb felső sarokban kijelzi a koordinátáinkat (hengerkoordináta-rendszer: irány (szög), a középponttól való távolság és magasság d'ni egységekben). Igazából a koordináták ismeretének különösebb haszna nincs (az offline Uru-tól eltérően), valószínűleg csak a jövőbeli, füstbe ment tervekben lett volna rá szükség. Viszont ketten vagy többen egyszerre ugyanazt a küldetést választva lehet versenyezni, ki csinálja meg gyorsabban.

Az ajtó külső oldalán (a kapcsolóknál) egy falrekeszben egy nyitott könyv látható.